Milá Evo,
děkuji Vám za odevzdaný úkol se zaměřením na cíle. Bezva aktivita do Vaše portfolia na začátek školního roku! Konkrétní cíle máte popsané správně, jejich rozdělení podle taxonomie též. Obecný cíl (ČJS-5-1-05) má ale charakter konkrétního (zprostředkuje, porovná). Doporučuji pročíst průřezová témata a pohledat v této oblasti. Metody, aktivity a strategie vedou k cílům. Postrádám konkrétní popis hodnocení splnění cíle - práce v kruhu dětí a písemná forma v sešitě jsou formy. Zamyslíte se nad tím, jaká kritéria by se dala navrhnout? Dále by bylo užitečné se zamyslet nad konkrétní zpětnou vazbou od žáků. Do přípravy by bylo dobré zahrnout ještě závěrečnou reflexi. Vzhledem k organizaci projektu se nabízí vzájemná zpětná vazba mezi žáky s určenými kritérii (co mají hodnotit u spolužáků), co myslíte? Ve Vaší přípravě hodiny je několik hezkých nápadů, pozitivní je střídání aktivit na koberci a v lavici. Autentické fotografie a obrázky budou pro děti motivační. Práce na projektu umožňuje efektivní diferenciaci, což je bezva. Před realizací hodiny by bylo dobré myslet na složení třídy a alternativy - některé děti ze sociálně slabších rodin na prázdniny zůstávají doma, Vy si s tím ale poradíte. Benefit obrázků a karet je ten, že děti, které jsou neklidné, se mohou lépe soustředit, mají-li v ruce kartičku. I když je příprava teoretická, je zde závěrem reflexe, že budete volit metody, postupy a hodnocení vzhledem k cílům, zmíněná též úvaha nad heterogenní třídou. Bylo by vhodné napsat také materiály a zdroje, odkud budete čerpat. Bod za zhodnocení postupu dávám. Úkol hodnotím jako splněný. Prosím, zapracujte poznámky, bude se Vám hodit ke SZZ. V případě otázek mi napište. Eliška Glatzová
4/7
Obecný cíl/obecné cíle : 0
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 0
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1