Cíle vzdělávání

Cíle vzdělávání

autor Lucie Brothánková -
Počet odpovědí: 3
Ahoj,

přikládám ke společné reflexi i mé výukové cíle.
Předem děkuji za váš zpětný komentář.

Přeji v rámci možností příjemné svátky.

Lucka Brothánková
V odpovědi na Lucie Brothánková

Re: Cíle vzdělávání

autor Iveta Hrušková -

Ahoj Luci,
moc Ti děkuji za inspiraci na moc hezky připravenou hodinu.
Dle mého názoru se Ti povedly určit všechny cíle a je vidět, že v kurikulárních dokumentech se dobře orientuješ.
Moc se mi líbí propojení tématu Mikuláše s tématem emocí. Z vlastní zkušenosti - z dob mého dětství mohu potvrdit, že se ve mně v tento den střídalo mnoho emocí.
Oceňuji i pestrost aktivit v hodině :-)
Děkuji, Iveta 
V odpovědi na Lucie Brothánková

Re: Cíle vzdělávání

autor Adéla Barešová -
Ahoj Luci,
musím říct, že tvá práce je naprosto do detailů propracovaná. Z mého pohledu je tady plán různých cílů, ať už kognitivních, afektivních tak psychomotorických. Hodina je protkaná spoustou aktivit a každá z nich vlastně vede k jednomu tvému vytyčenému cíli. To se ti moc povedlo.
Osobně preferuji stanovení spíše menšího počtu cílů, ale chápu, že jsi zde chtěla nejspíše propojit všechny své poznatky. Ať se ti moc daří a krásný rok 2024! A.
V odpovědi na Lucie Brothánková

Re: Cíle vzdělávání

autor Eliška Glatzová -

1.       Cíle

Milá Lucie,

 děkuji Vám za vypracovaný mikulášský úkol, povedená praktická a hravá příprava pro předváčnoční tematické hodiny. V cílech se orientujete, určila jste správně obecné cíle i ty konkrétní výukové, z úvodu je evidentní, že chápete vztah mezi cíli, učivem procesem učení a hodnocením. V Bloomově taxonomii cílů jste se velmi dobře zorientovala též, podívejte se prosím ještě na Bloomovu taxonomii kongitivních cílů a doplňte poznávací procesy (zapamatování, pochopení, atd.). Bude nutné se zorientovat k závěrečným zkouškám. Z přípravy je zřejmé, že máte promyšlenou konkrétní formu zpětné vazby pro Vás (prezantace úkolu, barometr). Hned v úvodu specifikujete způsob plánování včetně materiálů, nicméně bylo by užitečné sepsat též stručný závěrečný odstavec - zhodnocení plánování. Bylo by třeba také konkretizovat, jaká bude zpětná vazba pro žáky - máte ji naznačenou (kontrola pracovních listů, pozitivní hodnocení závěrem - co budete hodnotit? Jakým způsobem). Co myslíte? Aktivity, metody a strategie vedou k cílům. Ohledně Mikuláše a regulace nežádoucího chování - v dnešní době se dostáváte na tenký led, je to diskutované téma, nicméně podle přípravy jsem si jistá, že Vy ho uchopíte s respektem. Přípravu máte připravenou adekvátně věku. Práce s pocity dětí je v dnešní době velmi aktuální téma, které je třeba jen podporovat. Střídání aktivit jako je čtení (soustředění) a puzzle (pohyb) máte hezky nakombinované.  

Úkol jste splnila. Prosím, zapracujte ještě návrh zpětné vazby pro žáky. Úkol budete potřebovat ke SZZ. S pozdravem Eliška Glatzová   

 

 

6/7

Obecný cíl/obecné cíle : 1

Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1 

Správné označení formulovaných cílů: 1 

Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1

Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0

Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu

se stanoveným cílem: 1

Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1