Výukové cíle_Prvouka

Výukové cíle_Prvouka

autor Andrea Vohradská -
Počet odpovědí: 3

Dobrý den/ Ahoj,

Vkládám své výukové cíle a předem děkuji za reakci.

Andrea V.

V odpovědi na Andrea Vohradská

Re: Výukové cíle_Prvouka

autor Petra Steinerová -
Ahoj Andrejko,

tvá příprava na hodinu se mi líbí a s cíli, na které je tento úkol zaměřen, jsi dle mého názoru pracovala správně. Co se týče tvých obecných cílů, trošku mi tam vadí dvě slovesa za sebou a hlavně slovíčko "dokáže", ale to může být jen můj pocit. :) Podpořené klíčové kompetence máš dle mého názoru popsané správně, dělala jsem to stejně. Líbí se mi, že máš v přípravě uvedeno i to, jak by bylo vhodné uspořádat lavice na tuto hodinu. Moc se mi líbí samostatná práce dětí v jednotlivých hnízdech, kde má každá skupina za úkol prostudovat přidělený lidský smysl a samy děti mají vybrat důležité informace, které potom předají ostatním skupinám. Moc děkuji za skvělou inspiraci. Petra
V odpovědi na Andrea Vohradská

Re: Výukové cíle_Prvouka

autor Alena Třešňáková -
Malá Andrejko,
tvoje hodina se mi líbí i popsané cíle. Nejsem si jen jistá, jestli znalost rizika ochrany smyslů ("aby věděl") není též kognitivní znalost. Možná spíš: Žák si bude vědom rizikových situací ohrožující lidské smysly?
Smysly jsou hodně vděčné téma a nebála bych se na začátku děti namotivovat zavřením očí a poslouchání zvuku a hle používáš sluch. Ta část s krabicí a tím, že děti vymyslí vlastní předměty se mi moc líbí - dát dětem prostor :)
Jak píše Petra výše, též bych se vyvarovala sousloví dokáže+infinitiv. Rovnou bych je psala v přítomném čase. Žák dokáže vyjmenovat X Žák vyjmenuje.
Osobně mám ráda pracovní listy, dá se do nich zakomponovat i samohodnocení, jak si žák myslí, že porozuměl novému učivu.
Jediné, co mi v tvé práci chybí je přímá citace RVP ZV, ze které jsi vycházela. Níže přidávám odkaz, co myslím.

Člověk a jeho zdraví 1. období
ČJS-3-5-01 uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle; projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví
zdroj: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=10720

Přeji pěkný den,

Alena
V odpovědi na Andrea Vohradská

Re: Výukové cíle_Prvouka

autor Eliška Glatzová -
Milá Andreo,
děkuji za vypracovaný úkol zaměřený na cíle. To základní - cíl hodiny, realizaci a splnění cíle jste pochopila. Zorientovala jste se v rozdělení Bloomovy taxonomie - A,K,M. Prosím, ještě se zamyslete na Bloomovou taxonomií kognitivních cílů (zapamatování, atd.). Bude užitečné se zorientovat k závěrečným zkouškám. Obecné cíle jsou u Vás formulované jako konkrétní - podívejte se prosím např. do průřezových témat v RVP. Obecné - např. respektuje, utváří pracovní návyky, atd. Problematická mi u konkrétních výukových cílů hodiny přijde ,,dbá na bezpečí sebe" - je to měřitelné? Aktivity a metody jsou s cíli v souladu. Prosím, zamyslete se ještě nad zpětnou vazbou, jakou žáci dostanou. Vrstevnická zpětná vazba při závěrečné reflexi? Nebo ústní zpětná vazba od Vás? Písemná zpětná vazba - komentář - v PL?
Bezva, že připravujete hodinu v hnízdech a přemýšlíte nad tím, aby to byli žáci, kdo pracuje, objevuje a učí se. Taková hodina je ve skutečnosti na přípravu náročná, žáci musí mít jasná kritéria, jakým způsobem pracovat, když nejsou zvyklí pracovat ve skupině, učit je postupně i tomuto. To Vy ale vše zvládnete. Líbí se mi, že je zde část, kdy budou sami vymýšlet a tvořit.
Úkol na cíle jste splnila, dobrá práce! Prosím, zapracujte poznámky ohledně obecných cílů a zpětné vazby, bude se Vám to hodit do portfolia ke SZZ. Kdyby něco nebylo jasné, napište. S pozdravem Eliška Glatzová

Komentář od Aleny Třešňákové (možno použít pro obecný cíl):

Člověk a jeho zdraví 1. období
ČJS-3-5-01 uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle; projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví
zdroj: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=10720
5/7
Obecný cíl/obecné cíle : 0
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 1
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 0
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1