Ondřej Hník. Didaktika
literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum, 2011.
(kniha je spíše teoreticky zaměřená, ale obsahuje v sobě přeci jen sem tam
i tipy na úplně konkrétní aktivity – zejména využití herních karet při
společném vyprávění příběhu, které žákům pomáhá uvědomovat si různé problémy
výstavby příběhu, narativity atd.).
https://www.kosmas.cz/knihy/293432/didaktika-literatury-vyzvy-oboru/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwlZixBhCoARIsAIC745Dkiz5gktj1Y4wWTEvVkbO8rPpNB2TlXY37MROkybE6P7bWmrr6fqwaAtUQEALw_wcB
NPI ČR občas vydává zajímavé metodické příručky, např. V říši poezie aneb Jak číst s žáky poezii
Podobně třeba i Příklady dobré praxe výuky českého jazyka a literatury distančním způsobem (dá se nepochybně využít i nedistančně), jen drobná konkrétní zmínka: zde se mi kupříkladu velmi zalíbila aktivita psaní vzkazu autorovi