Reklamy s frazémem

Reklamy s frazémem

autor Ruslana Marek -
Počet odpovědí: 0

1) Obchodní řetězec Lidl nedávno zahájil novou kampaň se sloganem „Čerstvosti máme plnou hlavu“. Podle ASSČ frazém „mít plnou hlavu“ znamená ustavičně na něco, na někoho myslet, být něčím, někým silně zaujatý. Tímto způsobem se Lidl snaží zákazníkům ukázat, že zaměstnanci prodejny se starají o to, aby ovoce a zelenina v prodejně byly vždy čerstvé. Použití frazému v tomto případě pomáhá vyjádřit tuto informaci expresivněji. Na obrázku níže vidíme, že v reklamě tento frazém byl vyjádřen doslovně.

Zdroj: Repro YT Lidl Česká republika 

2. V češtině existuje frazém „láska hory přenáší“, což znamená, že člověk pro lásku udělá cokoliv a dokáže překonat jakékoli potíže. Před 4 lety Kofola spustila reklamní kampaň se sloganem „Velká láska rohy přenáší“, kde použila frazém „láska hory přenáší“ ve své interpretaci. Slovo hory bylo změněno na rohy, protože v reklamním videu kozel měl na hlavě velké rohy. To přitáhlo pozornost lovce, což jeho dceři dalo příležitost setkat se s přítelem, který se jejímu otci nelíbil. 
Kofola: Láska rohy přenáší (WMC Grey)

3) V češtině také existuje frazém dávat někomu/něčemu křídla“, což má význam povznášet, povzbuzovat někoho nebo něco. Tento frazém se již mnoho let používá v reklamě na energický nápoj Red Bull. V tomto případě je frazém použit, aby ukázal, že nápoj dává hodně energie a velmi povzbuzuje.
Red Bull Vám dává křídla – RedBull.cz