1) Obchodní řetězec Lidl nedávno zahájil novou kampaň se sloganem „Čerstvosti máme plnou hlavu“. Podle ASSČ frazém „mít plnou hlavu“ znamená ustavičně na něco, na někoho myslet, být něčím, někým silně zaujatý. Tímto způsobem se Lidl snaží zákazníkům ukázat, že zaměstnanci prodejny se starají o to, aby ovoce a zelenina v prodejně byly vždy čerstvé. Použití frazému v tomto případě pomáhá vyjádřit tuto informaci expresivněji. Na obrázku níže vidíme, že v reklamě tento frazém byl vyjádřen doslovně.

3) V češtině také existuje frazém „dávat někomu/něčemu křídla“, což má význam povznášet, povzbuzovat někoho nebo něco. Tento frazém se již mnoho let používá v reklamě na energický nápoj Red Bull. V tomto případě je frazém použit, aby ukázal, že nápoj dává hodně energie a velmi povzbuzuje.