Frazémy v reklamě

Frazémy v reklamě

autor Anastasiia Deineka -
Počet odpovědí: 1

1)      První reklama je od Botasu – Obujte se do toho. Podle mě je to použití jedno z nejlepších, protože dokáže význam přenesený přeměnit na doslovný. Na mě jako příjemce to vždy působí jako dobrý vtip nebo zajímavá slovní hračka. Obout se do něčeho jako frazém znamená, že musíte na něčem zapracovat, ale je možné, že je to alegorií i na běžný výrok Dej se do toho nebo Dej do toho srdce/vše.

 

2)      Zonky šetří čas a peníze. Ta reklama je zřejmou alegorií na české Čas jsou peníze nebo další populární frazémy spojené s časem. Ta reklama na mě nezapůsobila ani nepřilákala, ale nepovažuji si ji za špatnou nebo nevhodnou. Když si k tomu pustíte záznam reklamy, tak asi zjistíte, že je barevná, dost originální a dobře se pamatuje. Tím považuji práci marketologa za prodělanou dobře.

               https://www.facebook.com/watch/?v=1523935047748307

3)      Jedna z hráček pro dětí Cool Games nabízí nové zkušenosti a slibuje obrátit všechno vzhůru nohama. Určitě může být zajímavá i pro děti. Ohledně sebe bych řekla, že úplně nadšená jsem z tohoto příkladu nejsem – občas tento frazém vnímám jako lehce negativní, jako nespokojenost  se změnami, nepořádkem nebo rychle se měnicími postoji. K tomu je asi nutné vyjádření rodilého mluvčího – mám teorii, že v celku to může být pochopeno jako něco pozitivního – a v nejhorším případě vyvolávat úsměvnou asociaci s chaosem, kterého jsou schopny malé děti.


Příloha reklama2.png