Vliv AV médií na vzdělání a tvorbu studentů VUŠ

Vliv AV médií na vzdělání a tvorbu studentů VUŠ

autor Soňa Štroblová -
Počet odpovědí: 6

Abstract – doktorandská práce

Vliv AV médií na výuku a tvorbu studentů VUŠ

Celý svůj život přicházíme do kontaktu s řadou audiovizuálních sdělení, kam patří film, televize a internet, která se stávají důležitými díky tomu, že působí na naše smysly, hodnoty a  postoje. Díky technickému a technologickému rozvoji umožňují především prostřednictvím obrazu a dnes i umělé inteligence rychlé přístupy nejen k informacím, ale také k technologickým poznatkům, které výrazně ovlivňují výuku a především tvorbu studenů vysokých uměleckých škol. Předmětem zkoumání doktorandské práce bude proto způsob, jakým tyto audiovizuální prostředky ovlivňují výuku pedagogů na VUŠ, která zároveň ovlivňuje i tvůrčí postupy studentů. Práce bude složena ze dvou částí – teoretické a praktické. V teoretické části budou získávány informace z oblasti médií, pedagogiky a sociologie, výzkumná část práce bude založena na kvalitativním výzkumu – rozhovory s pedagogy – umělci na VUŠ – AMU, DAMU, FAMU, AVU a rozboru vybrané absolventské práce.  Výsledkem zkoumání bude potvrzení důležitosti využití audiovizuálních prostředků ve výuce i tvorbě studentů VUŠ a formy, která je pedagogy a studenty využívána nejčastěji.    

 

Soňa Štroblová   

15.10. 2023 


V odpovědi na Soňa Štroblová

Re: Vliv AV médií na vzdělání a tvorbu studentů VUŠ

autor Soňa Štroblová -
Sekundární studie:
Eco, U.: Skeptikové a těšitelé , Argo, 2006 ISBN 80-7203-706-4
McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, JOTA 2002 ISBN 827217128-3

Primární studie:
Dizertační práce
Masarykova universita - Pedagogická fakulta - Katedra výtvarné výchovy, 2011
Jana Francová: Umění nových médií ve vysokoškolské pedagogice
výzkumný a teoretický projekt
V odpovědi na Soňa Štroblová

Re: Vliv AV médií na vzdělání a tvorbu studentů VUŠ

autor Dominik Dvořák -
Dobrý den, děkuji za včasné plnění úkolu. Uvedené prameny určitě můžete v disertaci využít. Je dobré znát klasické práce, jako je McLuhan, a číst i esejistické texty, jako je Eco. Ale cílem přehledové části vědeckého textu je dokumentovat také znalost současného stavu oboru, a ten knihy tohoto typu nezachytí. I disertace, kterou citujete, je více než deset let stará. Vzhledem k rychlému vývoji oblasti, o které píšete, bych jako oponent pravděpodobně vyjádřil značnou nelibost nad tím, kdybyste neuvedla novější prameny a také pouze prameny v českém jazyce, byť jde o překlady. Disertace je relevantní pramen, ale zkuste ještě najít PUBLIKOVANÝ primární zdroj.
V odpovědi na Dominik Dvořák

Re: Vliv AV médií na vzdělání a tvorbu studentů VUŠ

autor Soňa Štroblová -

Vyhledávám zdroje i v anglickém jazyce. "Computers and Education" /Vol 159, December 2020/, Elsevier NL, Science Direct.com - Elsevier´s leading platform of peer- reviewed scholary leterature. V tomto čísle vyšla řada článků týkajících se tématu mé práce jak ve formě výzkumu, tak teoretického pojednání. 

Calvert, J., Abadia, R.: Article 104005 - research article and abstract 

"Impact of immersing university and high school students in educational liner narratives using virtual reality technology"

Rasheed, M.I., Malik, M.J., Pilofi, A.H.: Article 104002 - research article and abstract

"Usage of social media , student engagement and creativity": 

"The role of knowledge sharing behavior abd cyberbullying"  

   V tomto čísle je článků s podobnou tématikou celá řada.  

V odpovědi na Soňa Štroblová

Re: Vliv AV médií na vzdělání a tvorbu studentů VUŠ

autor Dominik Dvořák -
Děkuji za odpověď. Teď by bylo ještě dobré vybrat z uvedených studií typy, které byly uvedeny v zadání. Je některá z těch studií, o kterých píšete, prinární a některá sekundární / přehledovou studií (review of literature)?
V odpovědi na Dominik Dvořák

Re: Vliv AV médií na vzdělání a tvorbu studentů VUŠ

autor Soňa Štroblová -
Calvet, J., Abadia, R. - čl. 104005 - jde o sekundární studii - přehledovou
Rashled, M.I., Malik, M.J., Pidofi A.H, čl. 04002 - primární zdroj - výzkum