Výběr tématu mé disertační práce ovlivnili samotní odsouzení, kteří se opakovaně dotazovali na možnost získání maturitní zkoušky ve věznici. Vzhledem k osobní znalosti reality vzdělávání odsouzených si uvědomuji již před samotnou realizací výzkumu pozitiva i negativa současného vězeňského vzdělávacího systému. Během výzkumu bude proto důležité klást nezaujaté otázky a zachovat nestranný postoj. Zároveň ale znalost prostředí může pomoci proniknout hlouběji do diskutovaného tématu právě otázkami, které nebudou pouze všeobecné, ale „šité na míru“. Výzkum bude rozhodně ovlivněn jeho samotným cílem. Nehodnotím současný stav, ale hledám řešení.
Maturita za mřížemi (Rozšíření možností sekundárního vzdělávání odsouzených mužů ve výkonu trestu odnětí svobody)
autor Věra Jančová -
Počet odpovědí: 1
V odpovědi na Věra Jančová
Re: Maturita za mřížemi (Rozšíření možností sekundárního vzdělávání odsouzených mužů ve výkonu trestu odnětí svobody)
autor Dominik Dvořák -
Dobrý den, děkuji za reflexi. Možná podobná rada jako jiné kolegyni - pokud už na věc máte názor před zahájením výzkumu, tak si ho pojmenovat a zaměřit se na výpovědi, které s ním jsou v rozporu, nabourávají ho. Obecně by si vědec měl cenit zvláště toho, co jeho názor problematizuje. To je strategie pro zvýšení kvality kvalitativního výzkumu.