U analýzy dotazníku si nemyslím, že je subjektivní vliv možný, protože to bude prostá analýza dat, kde místo pro subjektivitu vážně není. Jelikož jsou ale heterogenní třídy pro mě osobně "lepší" a bližší mojí vzdělávací filozofii, může se stát, že při hodnocení pomocí programu Class Pre-K budu podvědomě nadržovat heterogenním třídám a tím výsledky zkreslím. Za tímto účelem však bude stejná data (videozáznamy ze třídy) hodnotit ještě jeden člověk, přičemž cíl bude dostat se alespoň na 80% shodu, přičemž za úspěch se bude považovat 85-90% shoda v hodnocení (s tolerancí jeden bod na sedmibodové škále). Tímto postupem v maximální možné míře zamezím subjektivnímu vnímání dat.
Děkuji za reflexi, souhlasím, že subjektivita je problém spíše kvalitativní části studie. Navržená strategie její redukce je smysluplná, pokud druhý hodnotitel nebude mít podobný bias.