Homogenní a heterogenní třídy MŠ v ČR

Homogenní a heterogenní třídy MŠ v ČR

autor Ondřej Koželuh -
Počet odpovědí: 1

U analýzy dotazníku si nemyslím, že je subjektivní vliv možný, protože to bude prostá analýza dat, kde místo pro subjektivitu vážně není. Jelikož jsou ale heterogenní třídy pro mě osobně "lepší" a bližší mojí vzdělávací filozofii, může se stát, že při hodnocení pomocí programu Class Pre-K budu podvědomě nadržovat heterogenním třídám a tím výsledky zkreslím. Za tímto účelem však bude stejná data (videozáznamy ze třídy) hodnotit ještě jeden člověk, přičemž cíl bude dostat se alespoň na 80% shodu, přičemž za úspěch se bude považovat 85-90% shoda v hodnocení (s tolerancí jeden bod na sedmibodové škále). Tímto postupem v maximální možné míře zamezím subjektivnímu vnímání dat.

V odpovědi na Ondřej Koželuh

Re: Homogenní a heterogenní třídy MŠ v ČR

autor Dominik Dvořák -
Děkuji za reflexi, souhlasím, že subjektivita je problém spíše kvalitativní části studie. Navržená strategie její redukce je smysluplná, pokud druhý hodnotitel nebude mít podobný bias.