Akční plán - zlepšení oboru

Re: Akční plán - zlepšení oboru

autor Vladimíra Příhodová -
Počet odpovědí: 0
Vážená Michaelo,

naprosto s Vámi souhlasím. Učitel odborného výcviku, učitel odborných předmětů, rozhodně musí sledovat trendy v oboru, aby nejen žákům, ale především také sám sobě mohl být přínosem v oboru. Učím žáky na gastronomické škole, jsem vyučená v oboru a stále se udržuji v profesní kondici, abych žákům mohla předávat trendy, které v dnešní době jdou stále kupředu. Myslím, že se to netýká pouze našich oborů, ale všemi obory napříč. Z vlastní zkušenosti vím, že pro žáky jsou důležité informace s praxe a je to pro ně vždy motivující. Zaujme je to při výuce a rádi s Vámi diskutují o moderních trendech a vyhledávají si sami informace. V letošním roce jsme dokonce uskutečnili společně s Asociací kuchařů a cukrářů ČR, on-line soutěž "Lázeňský pohárek", který pořádáme již 22 let. A protože se v loňském roce konat nemohl a v letošním roce to bylo velice komplikované z organizačních důvodů (Covid-19), rozhodli jsme se, že žáci se svými učiteli, kouči, zůstanou na svých pracovištích a budou nám své praktické dovednosti předvádět on-line. Přihlásilo se nám celkem 15 žáků oboru kuchař a 9 žáků oboru cukrář. Nevěřili by jste jak byli žáci i učitelé z odborných škol nadšeni a houževnatí do soutěže. Velice nás to potěšilo a po soutěži jsme dostali několik děkovných dopisů od vedení škol, že byli rádi, že jsme tuto soutěž uskutečnili.
Proto, kdo je nadšen ve svém oboru a baví ho to, předává určitě jen tu nejlepší motivaci a příklad svým žákům.