Akční plán - zlepšení oboru

Akční plán - zlepšení oboru

autor Michaela Macal -
Počet odpovědí: 2

Jmenuji se Michaela Macal a pracuji jako učitel odborného výcviku na Severočeské střední škole v Ústí nad Labem kde učím obor kosmetické služby.

Tuto školu jsem před 15 lety sama vystudovala a již 7 rokem zde učím. Můj akční plán je zaměřen na inovaci a zvýšení prestiže tohoto oboru. Tento obor jdee neskutečně rychle vpřed ať už to jsou různé nové přípravky, procedury a nebo přístroje. Mám zde kolegyni na stejné pozici, která je tu už 17 let a podle toho její práce vypadá. Je ze všeho znechucená a každý můj nápad který by se ubíral novým směrem je předem zavržen jelikož by to pro ni byla práce na víc. Já si myslím že učitel a hlavně ten který učí praxi by se měl celoživotně dovzdělávat  a získávat nové možnosti pro naše žáky abychom pro ně dělali obor zajímavý a chtěli v něm setrvat i po vystudování školy. proto jsem přišla s plánem jak udělat žákům studium příjemnější a to tak že jsem jim do osnov zařadila prvky které se běžné školy zvlášť a každá kosmetička si je po dokončení školy platí extra. Dnes jsem pro žákyně zprostředkovala kurz na chemické peelingy a mezoterapii, které jsou teď trendy a určitě si poučili o spoustě nových věcí jsou už dávno překonány. Po domluvě s panem ředitelem jsme se domluvili na koupi i finančně nákladnějších přípravcích, které nám však zvýší prestiž školy.

V odpovědi na Michaela Macal

Re: Akční plán - zlepšení oboru

autor Daniela Vančurová -
Určitě je skvělí nápad jít v před, s dobou. I žáky to jistě bude bavit více, když se doví nové, trendy věci v oboru kosmetiky. Určitě je, ale také dobře, že se učí klasické metody a na těch pak mohou stavět další dovednosti a kompetence, které získali během výuky nových poznatku v oboru. Je skvělé, že i pan ředitel souhlasil a umožní vám koupit prostředky, které jsou potřeba a jsou moderní.
V odpovědi na Michaela Macal

Re: Akční plán - zlepšení oboru

autor Vladimíra Příhodová -
Vážená Michaelo,

naprosto s Vámi souhlasím. Učitel odborného výcviku, učitel odborných předmětů, rozhodně musí sledovat trendy v oboru, aby nejen žákům, ale především také sám sobě mohl být přínosem v oboru. Učím žáky na gastronomické škole, jsem vyučená v oboru a stále se udržuji v profesní kondici, abych žákům mohla předávat trendy, které v dnešní době jdou stále kupředu. Myslím, že se to netýká pouze našich oborů, ale všemi obory napříč. Z vlastní zkušenosti vím, že pro žáky jsou důležité informace s praxe a je to pro ně vždy motivující. Zaujme je to při výuce a rádi s Vámi diskutují o moderních trendech a vyhledávají si sami informace. V letošním roce jsme dokonce uskutečnili společně s Asociací kuchařů a cukrářů ČR, on-line soutěž "Lázeňský pohárek", který pořádáme již 22 let. A protože se v loňském roce konat nemohl a v letošním roce to bylo velice komplikované z organizačních důvodů (Covid-19), rozhodli jsme se, že žáci se svými učiteli, kouči, zůstanou na svých pracovištích a budou nám své praktické dovednosti předvádět on-line. Přihlásilo se nám celkem 15 žáků oboru kuchař a 9 žáků oboru cukrář. Nevěřili by jste jak byli žáci i učitelé z odborných škol nadšeni a houževnatí do soutěže. Velice nás to potěšilo a po soutěži jsme dostali několik děkovných dopisů od vedení škol, že byli rádi, že jsme tuto soutěž uskutečnili.
Proto, kdo je nadšen ve svém oboru a baví ho to, předává určitě jen tu nejlepší motivaci a příklad svým žákům.