Diskuse k prezentaci doc. Šmejkalové

Re: Diskuse k prezentaci doc. Šmejkalové

von Jana Hanzalíková -
Number of replies: 0
Slide 4: Souhlasím s kolegy, také si nejsem jistá, zda je nutné či žádoucí každé učivo takto rozčleňovat. V některých případech je to rozhodně nápomocné, ale nemyslím si, že by to byla nutnost v rámci každodenního plánování výuky.
Slide 5 a 6: Barevné označení rámečků se mi velmi líbí, žákům by to mohlo být nápomocné, jen bych pro snazší orientaci využila např. číslování, uvedení začátků vět v souvětí apod.
Slide 11.: Připojuji se k otázce některých kolegů - jak test tedy hodnotit?
Slide 12. a 13.: Velmi se mi líbí autenticita textů/příkladů. Sama každou chvíli narážím na texty/reklamy/slogany apod., ve kterých se chybuje (v různých směrech), obvykle si je taktéž vyfotím, protože si myslím, že takovéto příklady mohou být pro žáky za prvé zajímavé a za druhé řekněme "poučující", když vidí, co všechno může vzniknout na základě špatné aplikace např. syntaktických pravidel apod. Navíc pokavaď to je komunikát, který je veřejný, leccos to vyjadřuje o autorovi textu (nebo o tom, kdo tento text propaguje), viz např. text, který jsme nedávno dostali jako součást průvodce po Okoři, samé chyby!
Slide 16: Nejvíce mě na tomto příkladu hodnocení zaráží přístup, který určitě není příliš lidský. Pokavaď je hodnocení směřováno přímo k žákovi (což by mělo být, ačkoli zde to moc nevypadá), mělo by být empatičtější, srozumitelnější a také by v něm žák měl najít něco pozitivního, hodnocení jeho dobrých stránek, vždyť u každého žáka se najde něco, co mu jde, co bychom mohli kladně ohodnotit a dodat tím žákovi potřebnou sebedůvěru a sebevědomí.