Ahoj, odpovídám:
1. Jsem určitě pro. Každé dítě vyrůstá jinak, v jiném prostředí a s jinými lidmi. Někdo vídá ostatní děti, někdo ne. Před nástupem do první třídy by děti měly zažít práci v dětské skupině, aby pro ně nástup do školy byl hladší.
2. (Snažím se vžít do role učitele v MŠ): Ano. Symuluji různé situace, ve kterých se dítě pravděpodobně ocitne i v prvním ročníku ZŠ. Snažím se přpravovat takové aktivity, aby dítě zvládlo nápor první třídy.
3. Nemyslím si, že domácí výuka může plně nahradit předškolní rok ve skupině dětí. Důležitá je interakce s dětmi, umění sebezapření, komunikace, neshody s ostatními, pozorvání potřeb druhých. Myslím si, že v domácím vzdělávání se dítě připraví na typy úkolů, na režim, na správné držení tužky apod., ale nic mu nenahradí součinnost s ostatními než rok v dětské skupině.