Zadejte úkol dítěti s daným materiálem, tak, aby v aktivitě docházelo k plnění zadaného cíle.
- Papír, dekompozice a číslo v roli počtu
Dětem rozdám vytištěná na papíře čísla od 1,2,3,4,5,6.
Obrázky s daným počtem:1ks meruňka, 2ks jahoda, 3ks jablko, 4ks banán,
5ks švestky,6ks hrušky
Děti mají za úkol přiřazovat daná čísla ke správným hodnotám ,,ovoce“. Dle znázorněného počtu kusů na obrázku. - Provázek, poměřování a celek a části
Velikost dítěte
Učitelka přiloží provázek k dítěti (dítě leží na zemi) a ustřihne. Označí provázek jménem a značkou dítěte. Na koberci si prohlédneme délku provázku všech dětí a můžeme seřadit například od největšího po nejmenší. Za rok můžeme tuto aktivitu opakovat a porovnat. - Korálky, konfigurace a komparace
Děti mají za úkol vložit velké korálky do plata od vajec dle barev a počtu
1. řada…..1ks žlutý korálek
2. řada…..2ks modrý korálek
3. řada…..3ks zelený korálek
4. řada…..4ks červený korálek
5. řada.....5ksbílý korálek
Menší děti vkládají dle namalované předlohy/obrázku a starší děti dle zadání učitelky. Učitelka kontroluje, zdali dítě dodržuje daný počet korálků dle kompozice barev.
- Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr
Hra na pískovišti
,,Hra na staveniště“
Plné nákladní auto písku dováží materiál/písek na určené místo staveniště. Převáží materiál. Bagr ,,nakládá“ ànákladní auto odváží na hromadu, která je větší a větší.
- Kostky, kompozice a možnosti
pomůcky: kostky, geometrické tvary z tvrdého papíru – čtverec, obdélník, (tvary mohou mír různé velikosti).
Společně s dětmi postavíme domy různých velikostí. Zadaní je dodržet velikost šablony. Výška je libovolná. Vedeme rozhovor o městě a velikostech domů, panelových domů apod. Význam velikosti domů. Proč jsou některé malé nebo velké. Jak je velký tvůj dům? Pokud je zde takový mezi výtvory, ukaž.