úkol nultý

úkol nultý

autor Kateřina Gerstner -
Počet odpovědí: 0
  1. Z následujících situací vyberte ty, kde se jedná o ostré lineární uspořádání a kde ne a své tvrzení zdůvodněte. Sledujte různé JEDNOTLIVÉ SITUACE spolu nesouvisející.

a)          Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého.

Není, není charakterizován konkrétní systém seřazení (výška…).

b)          Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy.

Není, není vymezen systém řazení (věk, výška…).

c)          Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím.

Je ostré lineární, jelikož lze určit které dítě v řadě je blíže ke dveřím (popřípadě k oknu). Daný směr.

d)          Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr.

Je ostré lineární, jelikož lze určit, který šátek je k lustru blíže než jiný v řadě.

e)          Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, …

Je ostré lineární, lze určit pořadí od nejbližšího dítěte k dítěti stojícímu nejdál (nesmí stát vedle sebe).

f)           To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo.

Je ostré, lze určit pořadí od nejrychlejšího dítěte po nejpomalejší (nesmí být stejně rychlé).

g)          Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší.

Není, nejsou identifikovány další množiny k řazení.

h)          Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.

Může být ostré linearní v případě, že na obrázku nebude shodný počet barev.

i)           Podívejte se na to, co všechno je pod stolem

Není, není specifikován způsob řazení ani jiné prvky množiny.