a) Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého.
Nejedná. Není určeno, jak. Např. podle výšky/velikosti.
souhlasím
b) Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy.
Ano jedná, je určené kdo bude první a poslední.
Myslím si, že když zde není určen způsob/systém řazení jako např. podle věku, nejedná se o ostré lineární uspořádání
c) Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím.
Nejedná, není zde kritérium porovnání.
Myslím si, že je ostré lineární, jelikož lze určit které dítě v řadě je blíže ke dveřím (popřípadě k oknu). Daný směr.
d) Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr.
Ano jedná se o proces, prioritu a výsledek.
Souhlasím
e) Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, …
Ano jedná….Děti jsou rozprostřené v prostoru. Je zde vymezen vztah, kdo je komu nejblíž.
Souhlasím
f) To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo.
Ano jedná (časové uspořádání) Kdo je první, vyhrál.
Souhlasím
g) Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší.
Ne nejedná. Toník je nejstarší a Baruška je nejmladší. Jaký je věk ostatních dětí nevíme.
Souhlasím
h) Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.
Ne nejedná. Není určen výsledek seřazení.
Podle mě může být ostré linearní v případě, že na obrázku nebude shodný počet barev.
i) Podívejte se na to, co všechno je pod stolem.
Ne nejedná, nelze porovnat pokud zjistíme, že je pod stolem jedna věc. Nejsou zde informace podle čeho uspořádat.
Souhlasím
Nejedná. Není určeno, jak. Např. podle výšky/velikosti.
souhlasím
b) Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy.
Ano jedná, je určené kdo bude první a poslední.
Myslím si, že když zde není určen způsob/systém řazení jako např. podle věku, nejedná se o ostré lineární uspořádání
c) Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím.
Nejedná, není zde kritérium porovnání.
Myslím si, že je ostré lineární, jelikož lze určit které dítě v řadě je blíže ke dveřím (popřípadě k oknu). Daný směr.
d) Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr.
Ano jedná se o proces, prioritu a výsledek.
Souhlasím
e) Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, …
Ano jedná….Děti jsou rozprostřené v prostoru. Je zde vymezen vztah, kdo je komu nejblíž.
Souhlasím
f) To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo.
Ano jedná (časové uspořádání) Kdo je první, vyhrál.
Souhlasím
g) Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší.
Ne nejedná. Toník je nejstarší a Baruška je nejmladší. Jaký je věk ostatních dětí nevíme.
Souhlasím
h) Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.
Ne nejedná. Není určen výsledek seřazení.
Podle mě může být ostré linearní v případě, že na obrázku nebude shodný počet barev.
i) Podívejte se na to, co všechno je pod stolem.
Ne nejedná, nelze porovnat pokud zjistíme, že je pod stolem jedna věc. Nejsou zde informace podle čeho uspořádat.
Souhlasím