Online hodina

Online hodina

от Lucie Robová -
Количество ответов: 6

Dobrý den,

chtěla bych Vás poprosit o radu, podnět. Učím na základní škole anglický jazyk, momentálně distančně. Při výuce kladu důraz aby, děti mluvily a aby rozuměly. A s tím souvisí můj dotaz.

Nechci děti k ničemu nutit. Mým cílem je, aby měly rádi angličtinu, aby se nebály mluvit, aby je bavila. Přes obrazovku počítače je to těžší, protože né všichni mají kameru, né všem jde mikrofón. Někdy nejde ani jedno. Náročné pro všechny.

Poslední dobou se mi opakovaně stává, že v jedné třídě se připojí všechny děti. V pořádku. Uděláme prezenci, všichni jsou, všem jdou mikrofony. Vše v pořádku. Začneme probírat látku, já vyvolávám jednotlivé žáky a jeden z nich opakovaně nereaguje. Po zbytek hodiny nic. Jako by se nahlásil a poté odešel, nebo absolutně nedával pozor co se na hodině děje. Zadané úkoly plní, ale při online hodině bohužel nic. Nevím co s tím, zatím nechci kontaktovat rodiče (nechci žalovat), Chtěla bych najít jinou cestu. Poradíte?

В ответ на Lucie Robová

Re: Online hodina

от Viktorie Michelčíková -
Dobrý večer,

asi nepřicházím úplně s žádným řešením, ale jsem v úplně stejné situaci. Také učím anglický jazyk, konkrétně v 6. ročníku a také tam mám takového žáka. Slyším ho akorát na začátku hodiny, kdy děláme docházku a vždycky se děti nahlašují že jsou přítomny, tím si i zároveň ověřuji komu jde mikrofon a komu ne.

Docela se mi na toto osvědčila skupinová práce, kdy jsou děti v roomech po 2-4 a tím pádem je to nutí spolu komunikovat, to ale samozřejmě nejde pořád.
В ответ на Lucie Robová

Re: Online hodina

от Hana Urbanová -
Zdravím,

také mám stejnou zkušenost. Na druhém stupni žáky, které nevidím ani nereagují na vyvolání, vyhazuji do waiting room. U prvního stupně jsem to začala dělat také, samozřejmě jsem jim pravidla nejdříve vysvětlila. Skupinová práce je pro aktivizaci výborná. Také používám lístečky - napíší si např. členy a poté mi ukazují správný lístek. Nebo se ptají navzájem, čímž dávají větší pozor. Ještě by mohly pomoci jedničky za aktivitu v hodině. Pokud vyhlásím, že kdo splní, dostane ji, pracují všichni.
В ответ на Lucie Robová

Re: Online hodina

от Markéta Rohelová -
Krásné odpoledne Lucko,
také učím anglický jazyk, ale tedy pouze u prvního stupně. Musím říct, že čím déle již online výuka trvá, tím více děti vymýšlejí blbosti a je těžší je zabavit. Nejprve jsem učila všechny najednou, nakonec jsme se ve škole domluvili, že jim místo například dvou hodin týdně, necháme pouze jednu a rozdělme děti do tří menších skupin. Celkově se s nimi dá lépe pracovat a když neposlouchá tolik uší, tak se ani tolik nebojí. Také často využívám online stránek wordwall.net, nebo liveworksheets.com, umíme anglicky (tam jdou i týmovky), kde jim přes chat pošlu odkaz a nechám je některou aktivitu nejprve vyzkoušet sami, kdy si mohou vypnout na chvíli kameru a až mají dokončeno, tak jí opět zapnou a sdělí mi skóre. Musím říct, že to celkem funguje a baví je to. Poté si to otevřu já, nasdílím jim to a rychle to spolu projedeme, takže je u toho trochu rozpovídám a už vědí o co se jedná. Také jim občas za odměnu přichystám konverzace či aktivity na téma - superhrdinové, počítačové hry, minecraft apod. To ocení především kluci a to se najednou chtějí zapojit i ti nezapojitelní. :)

Přímo k tvému problému, nezkoušela jsi třeba se s ním spojit, že byste se setkali extra online jeden na jednoho a zkusit to s tím probrat? Zjistit jestli nereaguje kvůli tomu, že se mu nechce, nebo protože mu to opravdu nevyhovuje před ostatními a má nějaký blog. Pokud by to bylo z důvodu, že to prostě zkouší, jestli mu to projde, tak bych to následně řešila s rodiči.

S pozdravem
Markéta
В ответ на Markéta Rohelová

Re: Online hodina

от Lucie Robová -
Markéto děkuji za tvoji zprávu.
Je velmi inspirující a podnětná. Probrání jeden na jednoho mne již napadla a v nejbližší době ji určitě aplikuji. Máš pravdu, že rozdělení dětí na menší skupiny je mnohem efektivnější. To jsem již zavedla a jsem spokojená. Potřebovala bych teď spíše více času. Nějak se mi nedostává na všech frontách.:)))
Přeji mnoho úspěchů s tvými žáčky.
Lucka