Hezký den Vratislave,
napadá mě varianta, která se stala mě, když jsem požádala paní učitelku, u které jsem vykonávala praxi, že bych chtěla na její online hodiny. Ona sama s tím problém neměla, ale musela požádat rodiče dětí. Od jednoho rodiče přišla jasně záporná odpověď, že si to určitě nepřeje a nesouhlasí s tím, jako důvod byla konkrétně odpověď "špehů máme již doma dost!"
Napadá mě tedy varianta, zda tam rodiče, či prarodiče nesedí schválně z toho důvodu, aby nekontrolovali děti, ale naopak učitele jaké mají otázky, atp.
Jako další variantu vidím v tom, že přímo zkušenost v učení nemám, ale napadá mě reakce, kterou zažívám v osobní komunikaci. Například se zeptám dítěte "copak jste dneska měli dobrého ve školce?" a než se dítě stihne nadechnout, odpoví mi jeho maminka "dneska měli čočku, takže vůbec nic určitě nesnědl!" - Moje reakce je taková, že se podívám na maminku a odpovím jí se slovy, jako kdybych mluvila k dítěti, "jé tak to je škoda, čočka je moc zdravá a tvoje maminka ji má moc ráda, příště alespoň ochutnáš, viď JAROUŠKU?" Každý pochopí hned a na další otázku mi odpoví už vždy dítě, nebo alespoň matka mlčí. Co tedy toto využít při výuce? když odpoví babička, tak bych řekla něco ve stylu "ano Maruško, tvojí babičku už to paní učitelka očividně naučila, myslíš, že ti dá prostor se to také naučit a zvládneš to stejně tak dobře sama, MARUŠKO?" možná, že když se při výuce obrátíte také přímo na dotyčného, tak se trošku zastydí a pochopí... pokud ne, tak už zbývá se asi jen modlit, aby nepřišla čtvrtá vlna. Držím palce.
Hezký večer