Uspořádání

Uspořádání

от Jana Dolečková -
Количество ответов: 0

Z následujících situací vyberte ty, kde se jedná o ostré lineární uspořádání a kde ne a své tvrzení zdůvodněte. Sledujte různé JEDNOTLIVÉ SITUACE spolu nesouvisející.

 a)      Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého.

          Ne - není určeno, podle čeho a jak se mají řadit.

b)      Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy.

         Ne 

c)       Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím.

        NE - jelikož se nedá porovnat kdo je blíž a kdo dál.

d)      Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr.

         Ano - je přesně určení místo.

e)       Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, …

        Ne - nevíme kde děti stojí a jak.

f)        To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo.

        Ano ale pokud skončí některé děti ve stejnou dobu tak se nejedná.

g)      Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší.

        NE  - není uvedeno co udává uspořádání.

h)      Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.

        Ne - není dán počet barev.

i)        Podívejte se  na to, co všechno je pod stolem.

      Ne není ostré lineární uspořádání, pořadí může být nahodilé a není uvedená konkrétní věc.