Aplikované drama/divadlo jako učební metoda a nástroj reflexe

Aplikované drama/divadlo jako učební metoda a nástroj reflexe

autor Jaroslava Swoboda -
Počet odpovědí: 4

Dobrý večer, pustila jsem si dnes ještě jednou části přednášky. Přečetla jsem co napsaly kolegyně a zamyslela se nad svou VO. Myslím, že bych to upravila a strukturovala raději následovně:

HVO: Jaké jsou základní faktory obsažené v metodě aplikovaného dramatu/divadla?

VO1: Které z těchto faktorů způsobují přijetí (ve smyslu interiorizace myšlenek, postojů a norem) různých obsahů?

VO2: Které z těchto faktorů způsobují osvojení (tzn. zapamatování, pochopení a využití) různých obsahů? 

VO 2 Jaký význam mají tyto faktory z hlediska různých typů osobnosti? (kvalitativní část, předpokládám).

 

V odpovědi na Jaroslava Swoboda

Re: Aplikované drama/divadlo jako učební metoda a nástroj reflexe

autor Helena Štrofová -
Dobrý den, Jarko,
mohu se zeptat, jaký je Váš cíl výzkumu? Této problematice nerozumím, chtěla bych si v hlavě posoudit Vaše výzkumné otázky, ale ráda bych znala cíl výzkumu.
Díky, Helena
V odpovědi na Helena Štrofová

Re: Aplikované drama/divadlo jako učební metoda a nástroj reflexe

autor Jaroslava Swoboda -
Dobrý den Heleno, děkuji Vám za dotaz. To dá rozum, že ho potřebujete znát, omlouvám se, měla jsem to hned zveřejnit. Napravuji to :-):
Projekt si klade za cíl:
Popsat proč a u jakých obsahů učiva napomáhá aplikované drama/divadlo socio profesnímu
rozvoji různých typů osobnosti v rámci terciálního a dalšího neformálního vzdělávání.
V odpovědi na Jaroslava Swoboda

Re: Aplikované drama/divadlo jako učební metoda a nástroj reflexe

autor Michaela Kuříková -
Milá Jarko, jaká je cílová skupina Vašeho výzkumu? Z jakého hlediska nahlížíte faktory? Vycházíte z konkrétních metod výuky dramatem?
Děkuji, Míša
V odpovědi na Michaela Kuříková

Re: Aplikované drama/divadlo jako učební metoda a nástroj reflexe

autor Jaroslava Swoboda -
Dobrý den Míšo, moc Vám děkuji za dotaz.
Cílovou skupinou jsou dospělí v rámci terciálního nebo dalšího (profesního, formálního, neformálního) vzdělávání.
Vlastně zkoumám metodu aplikované drama/divadlo, která dílčí způsoby a techniky práce čerpá v rámci školního prostředí z DV, ale také z oblasti terapeutické (dramaterapie, gestalt...atd.), sociální nebo profesně-rozvojové. Dílčí techniky práce vycházejí nejčastěji z toho, kdo vzdělávací projekt vede. Někdy jsou více teatrální přístupy, někdy to vychází z různých směrů DV, v sociální sféře se jedná zejména o boalovské techniky. To co mají všechny projekty pracující s metodou AD/D společného nazývám faktory. To se je teď největším oříškem mého výzkumu. Obhájit kde se ty faktory vzaly :-). Pracuji s literaturou, vlastní praxí.