Role školy a pedagogů v šikaně

Role školy a pedagogů v šikaně

autor Adam Rakovič -
Počet odpovědí: 0

Celý podcast pojednává o problému šikany, konkrétně případu kdy se jednalo o šikanu malé Emičky, která má po konci prázdnin jít do druhé třídy. Šikana Emičky trvala celou její první třídu a škola. Podle svědectví se jednalo o velice kruté a drastické šikanování, které nemohlo zůstat bez povšimnutí. I přesto se, ale škola ani učitelé k šikaně nijak nevyjadřovali, neřešili jí a dělali, že žádná šikana na jejich škole není. Toto chování je velice neprofesionální a trestuhodné. 

Učitelé měli celou situaci začít řešit hned v prvopočátcích. To by zamezilo jejímu nárůstu a zintenzivnění. Šikana se dala řešit tím, že by si třídní učitel promluvil se všemi žáky dohromady a udělal jim přednášku o tom jak je šikana špatná. Následným řešením by bylo svolání třídních schůzek, kde by se s rodiči probralo vše co se ve třídním kolektivu událo. A jaké to muže mít pro dotyčné následky. Zapojení rodiče by si poté mohli doma s dětmi o tomto problému znovu promluvit. Jedním z neposledních řešení by byly také kázeňské postihy, udělené hned po zjištění šikany. 

Po zjištění všech důležitých informací o tom kdo je obětí a agresorem. By se měl kontaktovat školní psycholog, který by si s dětmi znovu promluvil a vyřešil by vzniklé problémy.