Dobrý večer,
myslím, že je potřeba pomoc ze strany učitele a školy. Není v pořádku, když se dítě usadí v 8 hod. ráno k PC a odsedí u monitoru celý prezenční rozvrh. Na jednu stranu vyžadujeme, aby do monitoru koukal, používal techniku, se vším pracoval a na druhou stranu jim to zakazujeme. Děti potřebují kontakt, potřebují být spolu a protože dopoledne je jistota, že budou všichni připojeni a mají podmínky, využívají toho. Kdybychom zrušili hodiny, nechali jen nějaké kontaktní chvíle, natáčeli víc výkladových videí, zadávali výzvy, učili je dodržovat termíny a plánovat si práci a učili je hospodařit se svým časem. Myslím, že my učitelé to musíme dělat jinak, děti nelze pořád jen narovnávat a vyprávět jim, co je pro ně dobré a co je špatné, budou-li mít lepší volbu, získají-li dovednost plánovat si čas, nebudeme jim muset odebírat techniku, když se nám to nezdá a nehodí. Cesta je výchova a nabídka, ne zákaz.
myslím, že je potřeba pomoc ze strany učitele a školy. Není v pořádku, když se dítě usadí v 8 hod. ráno k PC a odsedí u monitoru celý prezenční rozvrh. Na jednu stranu vyžadujeme, aby do monitoru koukal, používal techniku, se vším pracoval a na druhou stranu jim to zakazujeme. Děti potřebují kontakt, potřebují být spolu a protože dopoledne je jistota, že budou všichni připojeni a mají podmínky, využívají toho. Kdybychom zrušili hodiny, nechali jen nějaké kontaktní chvíle, natáčeli víc výkladových videí, zadávali výzvy, učili je dodržovat termíny a plánovat si práci a učili je hospodařit se svým časem. Myslím, že my učitelé to musíme dělat jinak, děti nelze pořád jen narovnávat a vyprávět jim, co je pro ně dobré a co je špatné, budou-li mít lepší volbu, získají-li dovednost plánovat si čas, nebudeme jim muset odebírat techniku, když se nám to nezdá a nehodí. Cesta je výchova a nabídka, ne zákaz.