Pohybové dovednosti dětí

Pohybové dovednosti dětí

autor Dominik Šimek -
Počet odpovědí: 2

Dobrý den,

trénuji v atletickém klubu a v posledních letech si všímám jedné věci. Rok od roku je více dětí bez základních pohybových dovedností. Když já jsem byl v jejich věku, bylo běžné, že všichni uměli kotoul, stojku, přitáhnout se apod. V dnešní době polovinu dětí z naší skupiny ve věku páté třídy učím obyčejný kotoul dopředu. Já osobně to tedy přikládám tomu, že děti tráví více času doma než venku s kamarády. Je to škoda a bojím se toho, jaké pohybové dovednosti děti budou či nebudou mít za několik dalších let.

V odpovědi na Dominik Šimek

Re: Pohybové dovednosti dětí

autor Natálie Budilová -
Ahoj,
také si všímám tohoto problému a rozhodně si myslím, že příčina je v často neaktivním životním stylu mnoha dětí. Přesně jak píšeš, většina sedí jen doma za počítačem a blbnutí venku s kamarády jim nic moc neříká. Upřímně nevím, jestli to má nějaké řešení, které by bylo možné nabídnout z řad učitelů. Spíše si myslím, že si to musí vyřešit každý rodič doma sám a apelovat na dítě, aby chodilo aspoň trochu ven, na čerstvý vzduch s kamarády, a nebo pak zajistit právě nějaký sportovní kroužek, kde je nějaký základní pohyb zaručen.
V odpovědi na Dominik Šimek

Re: Pohybové dovednosti dětí

autor Karolína Palková -
Ahoj,
souhlasím s tebou, že děti v dnešní době tráví hodně času doma. A je to jedna z příčin, proč nemají takové pohybové dovednosti jako dříve. Ale také si myslím, že velkou roli v tom má hodina tělesné výchovy na základní škole. Myslím si, že právě tam by se děti měly naučit základy jako například zmiňovaný kotoul. Dle mého názoru a zkušenosti se většina učitelů bojí s dětmi dělat trošku obtížnější věci jako skok přes kozu, cviky na kruzích nebo skok do výšky. Chápu, že je to nebezpečné s malými dětmi, ale je potřeba to trénovat. Když jim to nikdo neukáže a nenaučí, tak nebudou ani vědět co to taková koza je.

Na základní škole, jsem měla spolužačku, která se bála dělat kotoul vzad. A až do 9. třídy ho nedělala, prostě nemusela. V tom vidím ten problém, když nebudou učitelé v dětech rozvíjet tyto dovednosti a radši s nimi budou hrát celou hodinu vybíjenou, tak se nemůžeme divit, že nejsou pohybově zdatné.

Karolína