Aby byl na rozdíl od tohoto příběhu přístup školy a pedagogů přínosem, popsal bych roli školy takto:
V první řadě si učitelé po upozornění na šikanu připustí možnost, že se v jejich třídě šikana opravdu vyskytuje a následně věnují pozornost tomuto problému. Poté zvolí rozhovor s možnou obětí, jejími rodiči a případně těmi, kdo na šikanu upozornili. Pokusí se vyhledat svědky, zajistí oběti ochranu. Nebudou přivádět agresora či agresory do konfrontace s obětí. Pohovoří s agresory. Pokud šikana bude velice pokročilá, bude mít například podobu skupinového násilí, nahlásí případ policii.
- Tuto situaci řeší třídní učitel, školní metodik pro prevenci, výchovný poradce a vedení školy. Případně další pedagogové, kteří šikanování pozorovali.
V případě, že hrozí dlouhodobé negativní následky, zprostředkuje škola péči pedagogicko-psychologické poradny, střediska výchovné péče a dalších. Péči zprostředkuje oběti i agresorům.
Aby se předcházelo dalším takovým případům, bude se škola snažit pozitivně ovlivnit kolektiv. Například pomocí seminářů o šikaně a sociálně aktivizačními postupy.