Aby dítě bylo schopné pochopit, co je to koule, je potřeba nejdříve znát tvary ve dvojrozměrném světě. K tomu máme s dětmi skvělou pohybovou aktivitu, kdy si ukazujeme tvary a říkáme jejich název. Děti podle určitého tvaru potom dělají různé cviky. Čtverec má cvik "modlitba" (děti stojí a ruce mají v pozici modlení na hrudníku), kruh má cvik dřep, obdélník na šířku má cvik upažit a obdélník na výšku má cvik vzpažit. Toto cvičení jde transformovat i na trojrozměrné tvary. Místo kruhu bychom měli kouli a tak podobně. Také je velmi důležité propojovat teorii s praxí. Ptala bych se dětí, kde mohou kouli vidět v reálném světě. Jaký tvar mají planety, Slunce a Měsíc? S čím si hrajeme v zimě, čím se koulujeme?
Propojit poznávání tvarů s cvičením, se mi velice zamlouvá.