Emička

Emička

autor Veronika Machová -
Počet odpovědí: 2

Musím podotknout, že mě tato reakce školy opravdu překvapila. Neřekla bych, že v dnešní době se škola k tomuto problému takto postaví a odmítne šikanu řešit.

V podcastu byla probrána a řešena více práce psychologa s Emičkou než podrobnosti ve škole. O situaci ve škole nepadlo mnoho informací. Jestli jsem poslouchala správně povídání matky, s šikanou se Emička potkala již dříve než ve 2. třídě. Dle mého názoru měla škola, a hlavně tedy třídní učitel, zareagovat na situaci již v tomto momentu a nenechat celý případ pokračovat dál bez povšimnutí a řešení.

Otázkou je, zda škola nebyla schopna a zkušená tento problém řešit nebo jen prostě nepřipustila dané problémy. Nereagovala ani na to, když se dozvěděla, že matka s Emičkou dochází k psychologovi. Takovému dítěti by měla určitě škola (hlavně třídní učitel a školní psycholog – zda je na škole přítomen) věnovat pozornost. Nutnost navštěvovat psychologa již ukazuje to, že situace je vážnější. Když opravdu škola ví o problému, že dochází ve třídě k šikaně a Emička musí navštěvovat psychologa, naprosto nechápu, že nezasáhne. Matka Emičky byla vlastně jediná osoba, která šikanu řešila a sama musela vyhledat pro Emičku odbornou pomoc.

Myslím si, že šikaně je v tomto věku nejdůležitější předcházet, věnovat se její prevenci. Škola by mohla již od 1. třídy pořádat například nějaká setkání s odborníkem, kam by docházeli i rodiče s dětmi. I počínající šikana by se mohla rozeznat a včas řešit. Problému šikany by se mohl třídní učitel věnovat i v některé z třídnických hodin. Třídní učitel by měl být vzdělán v této oblasti natolik, že by v určitém momentu měl umět vypozorovat, že dochází k šikaně. Spolu s vedením školy, školním psychologem a například metodikem prevence by se měli více zaměřit na tuto třídu, hledat kde je problém. Když od matky škola ví všechny okolnosti, měli by si promluvit i s Emičkou zvlášť. Matku i pozvat do školy a jednat, hledat řešení. Společně by se tento problém měl vyřešit, protože by mohl vyústit i v něco závažnějšího. A ne ho přehlížet.

V podcastu jsem ráda slyšela to, že situace se postupně začala lepšit. Není tu ale bohužel zmíněno co se přesně stalo.

V odpovědi na Veronika Machová

Re: Emička

autor Eliška Němečková -
Na tuhle situaci jsme přihlížely hodne podobně. Škola rozhodně měla ihned zakročit a nedopustit, aby šikana pokračovala dál. Hlavně bych neřekla, že taková masivní šikana se objevují už v první třídě u tak malých dětí. Důležité je, že se Emička cítí daleko lépe a do další třídy se už těší.
V odpovědi na Veronika Machová

Re: Emička

autor Anna Forejtová -
Tuto situaci jsem viděla podobně. Souhlasím s tím, že škola se nezachovala adekvátně k celému případu. Měla určitě jednat dříve, protože situace Emičky se zlepšila až v druhé třídě. Také mi v podcastu chybělo, jak následně škola tedy problém řešila vzhledem ke zlepšení situace. Samozřejmě je důležité, že situace se zlepšila, ale souhlasím s tím, že v podcastu jsme měli možnost slyšet spíše řešení s psychologem než se školou.