Distanční výuka sportovních aktivit

Distanční výuka sportovních aktivit

autor Dominik Šimek -
Počet odpovědí: 5

Dobrý den, kolegyně, kolegové,

v rámci praxe působím jako trenér ve sportovním klubu. V této době jsme i my museli přejít na distanční formu tréninků. Řešíme ale problém, že není v našich silách mít větší přehled o tom, zda děti naše tréninky plní. Komunikace samozřejmě probíhá přes rodiče mailem. Dětem jsou pravidelně zasílány tréninky s prosbou, aby rodiče napsali jestli děti tréninky alespoň v nějaké míře chodí.  Dokonce jsme vyhlásili soutěž o věcné dary, kdo pošle nejoriginálnější fotku či video z tréninku. Bohužel se nám zatím jakýmkoliv způsobem ozvala asi 1/3 rodičů. Také máte problém s komunikací při distanční výuce? Popřípadě jak problém řešíte. 

Děkuji.

Šimek Dominik

V odpovědi na Dominik Šimek

Re: Distanční výuka sportovních aktivit

autor Anna Fialová -
Dobrý den,

mohu Vám nabídnout pohled pouze z druhé strany, rodičovské. Naše děti také měly plnit taneční tréninky doma a bohužel musím konstatovat, že je to velmi náročné i přestože je to v hodinách naživo opravdu baví, nezahálí, hodinám se nevyhýbají. V denním běhu, kdy máte doma zajišťovat chod rodiny, vařit a učit se s dětmi je nepředstavitelně složité si najít další čas ještě na tréninky, kdy máte na dítě dohlížet. Pokud je dítě natolik soběstačné, že ho lze pošťouchnout a reaguje samo, pak je to asi snazší, nebo pokud máte například dítě jedno a rodiče opravdu zodpovědné. Bohužel musím říct, že já na to prostě nemám čas, elán zorganizovat celou dětskou bandu, ať dá sestrám prostor a čas, a tak jsme videa s novými tanci natáčeli vždy na poslední chvíli, a to se považuju za rodiče, který na takovéto věci nerezignuje. Navíc máme například úkoly ještě ze skauta. Zkrátka toho je fakt hodně a ikdyž na to pamatujete, prostě jsou ty priority nastavené asi jinak. My jsme vlastně fungovali kvůli hrozbě špatné kvalifikace, ale to bych asi nedoporučovala. Z mého pohledu bych zkusila podobnou formu jako ve škole. Prostě dětem třeba zavolat přes whatsapp a zeptat se jich přímo. Třeba jednou týdně. Nebo jim nabídnou udělat si nějaký deníček, do kterého si každý den zapíšou, co dělaly, jak se snažily a který vám můžou ukázat. Prostě to nějak sejmout alespoň částečně z těch rodičů, protože ono to občas není snadné donutit děti doma dělat věci, které jinde jinak plní bez obtíží.

Anna Fialová
V odpovědi na Dominik Šimek

Re: Distanční výuka sportovních aktivit

autor Tereza Štufková -
Dobrý den,
mohu se podělit o svou zkušenost a možná Vás trošku inspirovat. Již 3. rokem vedu taneční kroužek a během tohoto období jsme přešli na online výuku. Setkáváme se ve stejném čase na google meet. Děti, které se nemohou přihlásit nebo dostavit se řádně omluví. Během týdne posílám dětem taneční videa, která se učí v jejich volném čase. Na následujícím setkání si zkoušíme daný kousek choreografie zatančit, a tak vidím, kdo se část choreografie naučil. Podle mě je velmi důležité komunikovat hlavně s dětmi. Ptát se jich, jestli to časově stíhají a množství materiálů je přijatelné. Není teď důležité tlačit na výkon, ale umožnit dětem si zatančit či zacvičit. Motivovat je a připravit dětem zábavu, aby se mohly zasmát a čas doma se jim zkrátil.
Tereza Štufková
V odpovědi na Dominik Šimek

Re: Distanční výuka sportovních aktivit

autor Barbora Nováková -
Dobrý den,
jelikož trénuju basketbal a není možné umožnit online setkání , jak tady psala Terka, jelikož basketbal není možné trénovat doma, tak dětem také posíláme každý týden, co mají splnit. Někdy videa, někdy pouze emailem a na začátku karantény dětem bylo zadáno ať si píší tréninkový deník a musím říct, ze to skvěle funguje. I ty nejmenší si ho dělají a poctivě jednou týdně posílají. Ty co nemají možnost posílat, či se jejich rodiče tolik nezapojují budou deník odevzdávat až se opět sejdeme prezenčně. Stojím si zatím, že pokud rodiče chtějí, aby děti danou aktivitu dělali a děti koníček baví , tak se sami snaží a pokud ne, tak je stejně nikdo nedonutí.
Barbora Nováková
V odpovědi na Dominik Šimek

Re: Distanční výuka sportovních aktivit

autor Gabriela Vimrová -
Dobrý den,
já sama trénuji již 5. rokem závodní aerobik a v současné situaci jsme museli přejít na online lekce. Mám s dětmi založené skupiny přes Whatsapp a trénujeme pravidelně online přes Skype nebo Google Meet. Musím říct, že ačkoliv už takto trénujeme dlouho, děti se stále přihlašují a chtějí cvičit. Z toho mám velkou radost.
Zároveň musím také dodat, že rodiče semnou komunikují pomocí emailu či sms a komunikace probíhá zatím skvěle.
Hezký den.
V odpovědi na Dominik Šimek

Re: Distanční výuka sportovních aktivit

autor Petr Češka -
Zdravím, já trénuji a vedu taneční třídu dětí od 6 do 12 let v našem místním tanečním klubu. Distanční formu tréninků jsem vedl přes platformu ZOOM. Tréninky nám zůstaly stejné, jako byly i ve formě prezenční, tzn. 2x týdně hodina a půl tréninku. Musím říci, že naše distanční tréninky přes počítač nebyly ani zdaleka takové, jaké je známe z tělocvičny (chyběla vzájemná energie a radost mezi mnou a dětmi), ale přehled jsem měl opravdu o všech svých svěřencích.
Já osobně si nedokážu představit, že by komunikace probíhala pouze prostřednictvím emailu. Jsem rád, když mám o všem přehled a takto on-line přes platformu ZOOM jsem všechny děti viděl, jak trénují a co a jak právě dělají. Děti tak zůstaly i ve formě a musím říci, že velké množství z nich se opravdu hodně zlepšilo! Patří jim tímto můj obrovský obdiv a také pochvala!