Ahoj Terý,
osobně patřím mezi ty, co telefony v průběhu výuky neakceptují vůbec. Pozoruji sama na sobě, jak mobilní telefon odvrací moji koncentraci od učení v případě, že ho mám v jeho průběhu u sebe. Zkoušela jsem na sobě, co by mi mohlo pomáhat k tomu, abych telefon v průběhu učení tolik nekontrolovala. Vyzkoušela jsem právě i taktiku, kterou popisuješ ty, a to taktiku trestů ve chvíli, kdy se na telefon podívám. Neměla jsem ale pocit, že tato taktika funguje, protože jsem telefon i tak měla pořád u sebe a bylo těžké odolat tomu, abych se na telefon nekoukla, když jsem slyšela třeba cinknutí zprávy. Proto jsem zkusila něco, co funguje jak na mě, tak i na děti. Stanovila jsem si pro sebe určitý čas (např. 30 minut), kdy na telefonu vypnu data a nechám ho v průběhu učení na tuto dobu v jiné místnosti. Po této době mohu telefon opět chvíli zkontrolovat a poté pokračovat v učení třeba dalších 30 minut. Při doučování jsem tedy zavedla podobnou taktiku, děti před vyučováním nechají telefony v kuchyni a mohou se na ně podívat až po skončení výuky. Ve větší skupině, se kterou pracuješ ty, bych vyzkoušela donést košík, do kterého budou děti telefony před tréninkem odevzdávat a zpět je dostanou až po něm. Možná se ze začátku budou trošku vztekat, ale myslím si, že si na to při dalších tréninzích zvyknout a v průběhu tréninku si na ně ani nevzpomenou.
Lucie