Jak bojovat s velkým množstvím nabízených kroužků?

Jak bojovat s velkým množstvím nabízených kroužků?

autor Jana Laštovičková -
Počet odpovědí: 5

Jak vysvětlit rodičům, že není třeba děti zahltit placenými kroužky, když stejnou službu nabízí družina?

V odpovědi na Jana Laštovičková

Re: Jak bojovat s velkým množstvím nabízených kroužků?

autor Olga Provazníková -
Tak to máte u vás ve škole lepší než my. U nás jsou v nabídce jen tři zájmové kroužky a z toho jen “Sportovní hry” pro všechny ročníky, “Angličtina” je jen pro prvňáky a “Hra na kytaru” jen pro čtvrťáky a páťáky. Takže u nás rodiče a děti moc na výběr nemají. Co všechno nabízíte vy?
V odpovědi na Olga Provazníková

Re: Jak bojovat s velkým množstvím nabízených kroužků?

autor Jana Laštovičková -
My máme na škole asi 70 kroužků jak externích tak interních. Jsou kroužky, které vlastně poskytují to samé, co by se dalo dělat i v družině např. ruční práce kde si děti ušijí třeba maňáska. Já bojuji s tím, jak vysvětlit rodičům, že maňáska si mohou ušít i v družině a nemusí platit třeba 1500 za pololetí na kroužku! Stále přemýšlím čím to je, že pokud má něco status kroužku rodiče to zaplatí, aniž by přemýšleli o kvalitě a náplni.
V odpovědi na Jana Laštovičková

Re: Jak bojovat s velkým množstvím nabízených kroužků?

autor Kateřina Hájková -
Asi bych se pokusila udělat netradičním aktivitám ve družině větší reklamu, například vyvěsit plakáty, rozeslat e-maily, dát fotografie na webové stránky školy, říci o různorodých aktivitách dětem ve třídě,... Lidé mají tendenci si myslet, že s rostoucí cenou roste i kvalita, přestože ne vždy to tak je. Je ale pravda, že lektoři na kroužcích mají pravděpodobně lepší možnosti se dětem věnovat jednotlivě a možná se v oboru lépe vyznají, družiny bývají často velmi rušné a učitelky mají mnoho práce (nebo to tak minimálně působí, případně ukázat, že to tak být nemusí). Zkusila bych tedy aktivity ve družině propagovat, třeba o těchto možnostech rodiče vůbec nevědí.
V odpovědi na Jana Laštovičková

Re: Jak bojovat s velkým množstvím nabízených kroužků?

autor Karolína Skokanová -
Dobrý den,
opravdu asi záleží na škole. Naše Základní škola je v malém městě. S těmito problémy jsme se zde nesetkávali. Naopak je tu kroužků málo (do 10), tudíž je počet dětí ve družině a na kroužcích poměrně vyrovnaný.
Na druhou stranu chápu, že je nelehké v tolika kroužcích prorazit. Určitě by však stálo za zkoušku snažit se družinu nějak zpropagovat. Napadají mě propagační letáčky, či plakáty, které by mohly viset po škole. Možná by pomohlo dostat družinu na webové stránky školy (pokud tomu již tak není) a přidat pár fotek. Například výtvory, co děti vyrábí a ukázat, co v družině můžou zažít.
S pozdravem
Karolína Skokanová
V odpovědi na Jana Laštovičková

Re: Jak bojovat s velkým množstvím nabízených kroužků?

autor Lucie Veselá -
Líbí se mi myšlenka větší propagace družiny. Dá se působit jak na děti - přímo ve škole, tak i na rodiče - především na internetu (facebook školy, internetové stránky školy, apod.).
Myslím si, že rodiče mají utkvělou představu z dob svých školních let, kdy se děti obvykle do družiny "odložily" (čekaly na kroužek nebo až je někdo vyzvedne). Kroužek může v rodiči vzbuzovat větší "odbornost". Mimo jiné, v družině si dříve děti dělaly co chtěly, často byly bezprizorní, paní družinářky byly spíš na hlídání než jako pedagogické pracovnice.
Dnes je, myslím, tato situace daleko lépe zvládnutá, děti se i v družině mohou rozvíjet a je škoda, když se jim nedá příležitost.
Určitě bych ve Vašem nasazení nepolevovala. Děti si říkají, jak se jim kde líbí, mohou se ve třídě pochlubit, co v družině vyrobily, co zažily. I to může být jedna z cest, jak zlepšit náhled na ŠD.
Moc Vám fandím a doufám, že se Vám bude dařit družinu mezi dětmi (a hlavně rodiči) více oblíbit.