Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

autor Jana Dolečková -
Počet odpovědí: 8

Zkouška spojení na téma - koule

 1.Co vše je potřeba v mateřské škole dělat aby se vytvořil základ pro pojem koule? Správně pojmenovávat například : na papír namalujeme -  kruh, z modelíny, sněhu, novinového papíru vytvoříme pomocí rukou -  kouli. 

V odpovědi na Jana Dolečková

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

autor Jana Medlová -
Děti předškolního věku bych nezahlcovala správnou matematickou (geometrickou) terminologií. Důležitejší je podle mne představa koule (tvaru) než správné pojmenování.
V odpovědi na Jana Medlová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

autor Veronika Birnbaumová -
Já bych je s tím seznamovala hned od začátku, ať se nestane, že děti uvidí na obrázku kouli a na nazývají ji kruh. Aby si děti upevnily jak vypadá koule, můžeme s nimi hledat objekty připomínající tvar koule na zahradě, v okolí školky, ve třídě apod., tím si děti mohou lépe uvědomit, že koule může mít např. různou velikost.
V odpovědi na Veronika Birnbaumová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

autor Kristýna Mahnelová -
Terminologii bych po dětech nevyžadovala, ale sama bych jednoduchou terminologii používala, aby se dětem lépe upevnila.
Pro lepší odlišení koule od ostatních těles bych zvolila mimo již výše zmíněné aktivity také porovnávání zvuku jednotlivých těles (koule se koulí, kdežto ostatní ne - jiný zvuk).
V odpovědi na Kristýna Mahnelová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

autor Nikola Brabcová -
Souhlasím s Kristýnkou, také bych terminologii spíše používala aby si děti názvy osvojily ale nevyžadovala bych ji, zároveň pokud by ale dítě udělalo chybu, pomohla bych mu objasnit kde je rozdíl.
V odpovědi na Veronika Birnbaumová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

autor Hana Lučanová -
Souhlasím s Veronikou. Snažíme se o to, aby si děti vytvářely představy a správné názvy k tomu neodmyslitelně patří. Nemyslím si, že používání geometrických terminologií je to pro dítě zátěž naopak. Důležité je děti nezahltit.
V odpovědi na Veronika Birnbaumová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

autor Michaela Nejedlová -
Také souhlasím s Veronikou. Děti mají v předškolním věku schopnost absorbovat velké množství nových informací a tak bychom je měli učit i správnému pojmenovávání. Spojit útvar koule se správným názvem (i u dalších geometrických útvarů) je základem pro další rozvoj.
V odpovědi na Jana Dolečková

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

autor Jana Dolečková -
Napadlo mě používat i písničky které v dětech vyvolají představu co znamená koule, koulit atd... Například koulelo se červené jablíčko ..a při zpívání koulet třeba papírovou kouli.