Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

by Jana Dolečková -
Number of replies: 8

Zkouška spojení na téma - koule

 1.Co vše je potřeba v mateřské škole dělat aby se vytvořil základ pro pojem koule? Správně pojmenovávat například : na papír namalujeme -  kruh, z modelíny, sněhu, novinového papíru vytvoříme pomocí rukou -  kouli. 

In reply to Jana Dolečková

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

by Veronika Birnbaumová -

Jani souhlasim s tebou, pokud si deti vytvori kouli napr. z novinoveho papiru, modeliny apod.tak si snadneji zapamatuji pojem koule

In reply to Jana Dolečková

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

by Jana Medlová -
Děti předškolního věku bych nezahlcovala správnou matematickou (geometrickou) terminologií. Důležitejší je podle mne představa koule (tvaru) než správné pojmenování.
In reply to Jana Medlová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

by Veronika Birnbaumová -
Já bych je s tím seznamovala hned od začátku, ať se nestane, že děti uvidí na obrázku kouli a na nazývají ji kruh. Aby si děti upevnily jak vypadá koule, můžeme s nimi hledat objekty připomínající tvar koule na zahradě, v okolí školky, ve třídě apod., tím si děti mohou lépe uvědomit, že koule může mít např. různou velikost.
In reply to Veronika Birnbaumová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

by Kristýna Mahnelová -
Terminologii bych po dětech nevyžadovala, ale sama bych jednoduchou terminologii používala, aby se dětem lépe upevnila.
Pro lepší odlišení koule od ostatních těles bych zvolila mimo již výše zmíněné aktivity také porovnávání zvuku jednotlivých těles (koule se koulí, kdežto ostatní ne - jiný zvuk).
In reply to Kristýna Mahnelová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

by Nikola Brabcová -
Souhlasím s Kristýnkou, také bych terminologii spíše používala aby si děti názvy osvojily ale nevyžadovala bych ji, zároveň pokud by ale dítě udělalo chybu, pomohla bych mu objasnit kde je rozdíl.
In reply to Veronika Birnbaumová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

by Hana Lučanová -
Souhlasím s Veronikou. Snažíme se o to, aby si děti vytvářely představy a správné názvy k tomu neodmyslitelně patří. Nemyslím si, že používání geometrických terminologií je to pro dítě zátěž naopak. Důležité je děti nezahltit.
In reply to Veronika Birnbaumová

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

by Michaela Nejedlová -
Také souhlasím s Veronikou. Děti mají v předškolním věku schopnost absorbovat velké množství nových informací a tak bychom je měli učit i správnému pojmenovávání. Spojit útvar koule se správným názvem (i u dalších geometrických útvarů) je základem pro další rozvoj.
In reply to Jana Dolečková

Re: Rozvoj matematické gramotnosti OKB01M118A

by Jana Dolečková -
Napadlo mě používat i písničky které v dětech vyvolají představu co znamená koule, koulit atd... Například koulelo se červené jablíčko ..a při zpívání koulet třeba papírovou kouli.