VO-9-1-03

VO-9-1-03

autor Romana Grausgruberová -
Počet odpovědí: 0

Učivo z RVP:

  • Zásady lidského soužití - morálka a mravnost, svoboda a vzájemná závislost, pravidla chování; dělba práce a činností, výhody spolupráce lidí
  • Kulturní život - kulturní hodnoty, kulturní tradice
  • Naše obec, region, kraj – ochrana kulturních památek, přírodních objektů a majetku
  1. Vysvětlit pojem vandalismus – co to je, jak se projevuje v praxi (ničení majetku, okolí, kulturních objektů atd.), proč k němu dochází, kdo jsou to vandalové a co je k takovýmto činům vede.
  2. Zeptat se žáků na přístup k vandalismu a následně vysvětlit, proč je špatný, jakým způsobem se u nás trestá (postihem až odnětí svobody apod., čímž se dá navázat na náš legislativní systém), rozvést také diskusi o tom, co oni za vandalismus považují a co ne, jaká je tam hranice.
  3. Vysvětlit též, co už vandalismus není (např. legální a nelegální sprejování).
  4. Vandalismus ve školách – postihy (napomenutí třídního učitele, důtka ředitele, 2, 3 z chování, (podmínečné) vyloučení,…).
  5. Zakončit, jak se dá s vandalismem bojovat, co dělat v různých situacích, kdy žáka někdo k vandalství nabádá nebo když do vandalství sám spadnul (prevence – různé programy), jak bránit sebe a svůj majetek, co dělat, když se s vandalismem setkají, jak pomoci druhým atd.