- Nejprve bych se zeptala, jestli žáci ví, co jsou masová média a co všechno můžeme za masová média označit
- Zařazení rozvoje masmédií do historického kontextu
- Následoval by popis znaků masové komunikace, jakým způsobem jsou informace sdělovány a komu jsou adresovány
- Diskuse o tom, jaký mají masmédia vliv na žáky samotné a celkově na společnost
- Žáci by měli vědět, na jakém principu fungují sociální sítě
- dokument v rámci projektu Jeden svět na školách – FollowMe
- zeptala bych se žáků, zda mají povědomí o nebezpečí, které se sociálními sítěmi souvisí
- dokument V síti
- Vysvětlení pojmu dezinformace – příklady médií, která jsou dezinformační
- Co je to reklama, cíle, kde všude se reklama objevuje, jaké jsou její negativní vlivy
- ukázky několika reklam, následná diskuse ve skupinách o tom, jak na žáky reklamy působily, na kterou skupinu lidí se zaměřovaly
- Vysvětlení rozdílů mezi pojmy: propagace X propaganda
- příklady obrázků