VO-9-1-05 Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí

VO-9-1-05 Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí

autor Aneta Kučáková -
Počet odpovědí: 1
  • Nejprve bych se zeptala, jestli žáci ví, co jsou masová média a co všechno můžeme za masová média označit
  • Zařazení rozvoje masmédií do historického kontextu
  • Následoval by popis znaků masové komunikace, jakým způsobem jsou informace sdělovány a komu jsou adresovány
  • Diskuse o tom, jaký mají masmédia vliv na žáky samotné a celkově na společnost
  • Žáci by měli vědět, na jakém principu fungují sociální sítě

- dokument v rámci projektu Jeden svět na školách – FollowMe

- zeptala bych se žáků, zda mají povědomí o nebezpečí, které se sociálními sítěmi souvisí

- dokument V síti

  • Vysvětlení pojmu dezinformace – příklady médií, která jsou dezinformační
  • Co je to reklama, cíle, kde všude se reklama objevuje, jaké jsou její negativní vlivy

- ukázky několika reklam, následná diskuse ve skupinách o tom, jak na žáky reklamy působily, na kterou skupinu lidí se zaměřovaly

  • Vysvětlení rozdílů mezi pojmy: propagace X propaganda

- příklady obrázků

V odpovědi na Aneta Kučáková

Re: VO-9-1-05 Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí

autor Josef Sučík -
Vedl bych s žáky debatu, ve které by mi měli dokázat všeobecně známý fakt (např. že existuje New York). Můžeme pokračovat k otázkám typu jestli byl člověk na měsíci nebo jestli se uskutečnil holocaust. Cílem je zamyšlení nad tím odkud čerpáme informace nebo které zdroje považujeme za důvěryhodné.

Pardon na úkol jsem zapomněl.. nic lepšího mě deset minut před začátkem semináře nenapadlo.