Metoda prof. Hejného staví na několika pilířích, které jsou přenositelné i do výuky SV. Je to například celistvost výuky - propojování s jinými předměty. Dále také řešení konkrétních úkol, ne učení vzorečků nazpaměť - to můžeme v občance využít například při učení finanční gramotnosti, kde by děti řešily konkrétní situace lidí a jejich finanční situaci a problémy místo "drcení" definicí jednotlivých pojmů. Dalším důležitým pilířem je vzájemná pomoc mezi dětmi - tu můžeme uskutečnit například v rámci projektové výuky nebo v rámci skupinové práce, která je ovšem předem dobře nastavena.
Bylo by také skvělé, kdyby se objevila podobná metoda týkající se občanské výchovy, která by upoutala tolik pozornosti jako Hejného metoda. Je to něco, co matematikům upřímně závidím. Je skvělé, že se stává více a více známější i mezi širší veřejností.