Martin

Martin

autor Michaela Dvořáková -
Počet odpovědí: 25

Martin žije řadu let v homosexuálním vztahu, domnívá se, že to nikdo ve škole neví.

V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Martin Poppr -
Je to pro něj asi citlivé téma, a proto se mu nejspíš bude snažit vyhýbat. U některých předmětů je to úplně jedno, u jiných to může být lehký handicap, ale dle mého názoru nic zásadního.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Gabriela Libová -
-buď by se mohl této otázce záměrně ve výuce vyhýbat nebo by mohl ostře vystupovat proti těm žákům, kteří stejnopohlavní páry nepodporují
-mohl by ve výuce klást důraz na lidská práva, na menšiny a žáky vyzývat ke vzájemnému respektu k ostatním
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Anežka Nováková -
Určitě by měl počítat s tím, že s tímto faktem bude konfrontován a připravit se jak na kladné, tak i záporné reakce. Vyhýbat tomuto tématu by se neměl, naopak si myslím, že se bude snažit v dětech probudit respekt a úctu k ostatním bez ohledu na národnost/orientaci/vzhled...
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Jiří Landsmann -
Je možné, že se tento učitel obává reakce z řad nejen žáků ale pravděpodobně i kolegů a rodičů. Proto si také myslím, že by se tématu homosexuality tento učitel snažil vyhnout. Na druhé straně, kdyby na téma došlo, měl by být schopen žákům tuto problematiku dobře přiblížit a mohl by se snažit probudit v nich respekt k ostatním, i když se v něčem od většinové společnosti liší.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Adéla Sůvová -
Tento učitel má zřejmě strach z upřímného sdělení a následné reakce jeho okolí. Možná se bojí předsudků a odsouzení. Tento přístup odráží negativní rys společnosti, ve které lidé nemohou být sami sebou, mají strach se odlišovat. Myslím si, že kdyby byl tento učitel upřímný ke svým kolegům a ke svým studentům, mohl by jim být příkladem odvahy, autentičnosti a upřímnosti. Homosexualita je další z přetrvávajících tabu ve společnosti, která se postupem času prolamují. Dobrý učitel je, podle mě, takový lamač těchto tabu. Může nechat studenty nahlédnout i do kapitol života, které jim nikdo před tím neukázal a nechat je, aby si na ně udělali svůj vlastní názor.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Aneta Kučáková -
Martin by mohl ve výuce klást důraz na rovnost mezi lidmi a mohl by své žáky vést k tomu, aby lépe chápali odlišnosti. Na druhé straně kvůli tomu, že tento fakt tají, je nejspíš málo sebevědomý a žáci z něj mohou cítit nejistotu.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Jitka Dvořáková -
Tento typ učitele by mohl mít problém s autoritou žáků, jejichž rodiče mají vyšší postavení. Žáci by si na učitele více dovolovali, protože vědí, že rodiče by se jich zastali a byli by na jejich straně. Také by tento učitel mohl upřednostňovat a mít rád více chlapce – žáky, před dívkami.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Tereza Nováková -
Nemyslím si, že by jeho orientace měla mít nějaký zásadní vliv na jeho výuku, pokud je s ní Martin sám srovnaný. Stejně tak nevidím důvod, proč by to měl ve škole někdo vědět, je to Martinova soukromá záležitost.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Klára Vlková -
Martin může být díky nejistotě, kterou si v sobě nese, snadno zahnán "do kouta" jak žáky, tak případně rodiči. Může se stát, že v případě, kdy by třeba žáci udělali narážku na téma homosexuality na jiné dítě ve třídě, nedokázal by zasáhnout tak, jak by bylo třeba, protože si sám dostatečně nevěří nebo může mít strach z mínění okolí (žáků, sboru, rodičů), nebo naopak může z řešení problému vynechat diskuzi o tématu. Jak již bylo zmíněno, obávám se, že by se snažil problematice sexuální orientace vyhýbat, či ji naťukávat pouze velmi opatrně.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Veronika Rašková -
záleží jak se k tomu postaví...buď může přiznat, že je homosexuál a vyvolá to určitou reakci ve škole a ve třídách, může to být negativní, obecně i dnešní společnost se dost staví někde až moc negativně k tomuto tématu...a může se stát, že bude žáky šikanován a nebo, že si rodiče nebudou přát, aby je takový učitel učil...nebo s tím může vystoupit se slovy, že se za to nestydí...nebo může bez ohledu na svou orientaci otevřít diskuzi ve třídě a sledovat, kam se to vyvine a dostane dostatečný zhruba orientační přehled o situaci a postoji žáků k takové orientaci...
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Tomáš Orphanides -
Tento učitel by se mohl snažit vyhýbat diskuzím nad některými citlivými tématy, např. adopce homosexuálními páry, či manželství pro homosexuály. To by ale neměl být velký problém, stačí, když žáky seznámí s platnou legislativou. Na mém gymnáziu jsme měli učitele, který několik let tvrdil, že má partnerku a přitom byl gay. Výuku to nijak neovlivnilo.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Václav Pražák -
Pro učitele velmi těžká situace. Studenti jsou velmi vynalézaví a dokáží přijít na ledacos. Domnívám se, že pokud by se tato informace provalila, mohl by se daný učitel setkat i s šikanou na jeho osobu. Důležitým aspektem jistě bude i jeho vystupování. Musí působit suverénně a mít dostatečný respekt.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Tereza Špásová -
Pravděpodobně se bojí ztráty autority ve třídě, odmítnutí nejen ze strany žáků, ale i ze strany rodičů, protože ví, že někteří lidé mají i v současné době k homosexualitě odmítavé postoje.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Miroslav Kotrs -
Je tady otázka, zda se školou myslí pouze žáci, nebo žáci i pedagogický sbor. Pokud je to tajeno před žáky, tak myslím, že to je z toho důvodu, aby se vyhnul různým otázkám, různým posměškům a podobně, rovněž jak je již zmíněno by mohli být konzervativní rodiče, které by třeba nechtěli, aby jejich dítě učil.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Kateřina Podsztavková -
To, že svůj homosexuální vztah tají, může znamenat, že se také ve vyučování vyhýbá určitým tématům, která jsou pro něj citlivá. Zároveň však tajení jeho orientace nemusí mít žádný vliv na jeho práci. Záleží do jaké míry je sám se sebou srovnaný.
V odpovědi na Kateřina Podsztavková

Re: Martin

autor Tomáš Tvrz -
Měl by střízlivě, ale (na základě vlastní zkušenosti) fundovaně umět pracovat s postojovou složkou - témata vztahující se k lidským právům či k tématu rodina a právo mohou být podloženy osobními zkušenostmi Martinova "kamaráda". Pokud je Martin silná osobnost, může později (po případném přiznání orientace) s tímto tématem pracovat mnohem zajímavěji. .
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Martin Závodský -
Učitel by mohl mít silné sociální cítění. Žáky by jistě nabádal k proti rasistickým či homofóbním názorům. Také je možné, že svůj vztah nechce přiznat, jelikož k tomu nevidí důvod. Často ani heterosexuální učitelé dětem nesdělují zda mají partnera či nikoliv. Nevýhodou může být nezvládnutí reakce na nějaký nenávistný komentář vůči skupině LGBTQ.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor František Záleský -
Je možné, že bude více akcentovat témata jako: sňatky a adopce dětí homosexuálními páry, rovnoprávnost sexuálních menšit ad. Vzhledem k tomu, že se domnívá, že o jeho vztahu nikdo neví, tak je pravděpodobné, že bude více uzavřený do sebe a nebude nikdy mluvit o svém soukromí.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Martina Odstrčilová -
Obávám se, že Martin není příliš vyrovnaný a smířený sám se sebou a svou orientací, jinak by ji ve škole netajil. Pokud se obává, že na to někdo přijde, dá se předpokládat, že bude labilní a přitom neustále vyplašený, a tak ho žáci nebudou považovat za autoritu.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Martin

autor Kristýna Cingrová -
Myslím si, že v dnešní době by homosexualita již neměla představovat problém. Ve škole může být každému jedno s kým Martin žije. Zároveň je však otázkou, jestli Martin svůj vztah tají záměrně. Myslím si, že by mohl žáky s problematikou odlišné orientace seznámit a otevřeně mluvit, což by pro ně mohlo být velice přínosné.