Emil je aktivistou v oblasti lidských práv. V rámci odborů pomáhá lidem s minimální mzdou vyjednávat lepší pracovní podmínky.
Je možné, že bude akcentovat sobě blízká témata a optiku boje slabších proti slabým.
Pravděpodobně bude volit témata blízká oblasti jeho zájmu, možná bude prosazovat rozvoj empatie u žáků a bude je seznamovat s výší příjmů jednotlivých sociálních skupin.
Může být pro žáky morálním vzorem, jakožto člověk, který ve svém volném čase pomáhá slabším.
V očích žáků může být pomyslným „Supermanem", který pomáhá slabším a může v žácích rozvíjet solidaritu vůči těm, co potřebují pomoci + naučit je nebýt ke svým spoluobčanům lhostejní
Může svým žákům přiblížit oblast své činnosti, ozvláštnit tím výuku, ukázat jím, jak odbory fungují.
Díky svým zájmům, může žákům danou oblast zajímavě přiblížit. Žáci by si ho také mohli vzít za vzor díky tomu, že ve volném čase pomáhá slabším a méně šťastným lidem.
Pro studenty může být vzorem morálně zásadového člověka, který pomáhá lidem v nouzi. Studenti by k němu mohli vzhlížet a sami se snažit zapojit do nějaké iniciativy a následně to s učitelem probírat a sdílet své zkušenosti.
Emil může žáky vést k tomu, aby se těmito důležitými tématy více zabývali a určitě jim dovede tuto problematiku dobře vysvětlit. Žáky učí tomu, aby byli solidární a nebyli lhostejní vůči ostatním lidem. Jeho zájem o toto téma však může převažovat nad ostatními také podstatnými oblastmi občanské výchovy.
Myslím si, že učitel zřejmě nemá rád násilí, vulgarismy, jakékoliv slovní a fyzické napadání. Učitel by mohl pořádat různé preventivní akce zaměřené na práva, ale i povinnosti žáků.
Tento učitel by mohl diskutoval s rodiči žáků o možnostech jejich pracovního uplatnění, mohl by jim pomáhat najít příležitostní brigády, ke zlepšení své životní situace.
Tento učitel by mohl diskutoval s rodiči žáků o možnostech jejich pracovního uplatnění, mohl by jim pomáhat najít příležitostní brigády, ke zlepšení své životní situace.
Emil může nabídnout žákům vhled do dané oblasti a stát se pro ně pomyslným vzorem. Současně může mnohé z nich motivovat k podobnému prosociálnímu chování.
Rozhodně se bude snažit vždy o spravedlivý přístup, žákům se nejspíš bude snažit přiblížit i právě problematiku lidských práv s odkazem na své praktické zkušenosti.
Emil by mohl přiblížit žákům význam a důležitost lidských práv na základě jeho vlastní praxe/konkrétních příkladů. Mohl by chtít poskytnout co nejlepší "pracovní/studijní podmínky" i dětem ve třídě.
Emil se určitě bude zastávat slabých a znevýhodněných, ale zároveň si myslím že se může až velmi ostře stavit k opačnému pólu lidí, k těm bohatým a mocným...zároveň ale pro své žáky může být jakýmsi symbolem člověka, který pomáhá a kterému záleží na těch, jejíž práce a činnosti jsou podhodnoceny
Určitě může ve studentech rozvíjet jistou solidaritu. Záleží, jestli chová například skrytou zášť vůči bohatým, což by mohlo limitovat studenty z bohatých rodin, ale celkově by jeho aktivity a zkušenosti měly být solidním přínosem pro rozvoj schopností a poznání.
Tento člověk a jeho zkušenosti a zaměření budou jedině přínosem v hodinách OV.
V hodinách OV se její aktivita v oblasti lidských práv bude jistě projevovat tím, že tato témata budou ve výuce jejím hlavním a výuku přizpůsobí i tomu, aby si je žáci osvojili a to i příklady z praxe
Díky této zkušenosti by mohl danou problematiku studentům lépe přiblížit. Konkrétní případy z praxe budou pro studenty určitě zajímavé.
Takový učitel může žákům poskytnout kvalitní vhled do dané problematiky, může jim vyprávět příběhy z praxe a inspirovat je k pomoci slabším.
Akcentuje témata lidských práv a sociální nespravedlnosti. Možná glorifikace socialismu apod. Pravděpodobně neudrží neutrální postoj.
Může nastat situaci, kdy se bude učitel věnovat pouze tématům, kterým se věnuje a prezentovat je jako nejlepší. Mohl by být "zasedlý" na žáky s opačným názorem.
Emil bude pravděpodobně inklinovat k levicovému pohledu na svět a to se bude projevovat i v jeho výkladu k daným tématům. Je možné, že bude také hodně empatický a jakýsi "lidumil".
Jak píší ostatní, dá se předpokládat, že Emil bude dobrým, empatickým učitelem a dobrým vzorem pro žáky. Jediné riziko vidím v tom, že by mohl školu a učitelství zanedbávat kvůli svým mimoškolním aktivitám.
Emil bude pravděpodobně velice dobrý učitel občanské výchovy a žáci ho budou považovat za vzor.