Sociální vyčleňování ve škole - otevřená diskuse k tématu

chlapci + výsledek sondy

chlapci + výsledek sondy

by Rút Vávrová -
Number of replies: 0

Dobrý den,

děkuji za nasdílené video. 

Výsledky výzkumu i sondy byly zajímavé.

Já osobně si myslím, že k faktu, že učitelé byli méně ochotní zasáhnout u chlapců a nepřiznávali fakt, že by jim situace mohla ublížit, je třeba přikládat i tomu předsudku, že chlapec se prostě musí otrkat, že se musí naučit takovéhle situace si nepřipouštět, umět se naučit bránit sám sebe, protože se předpokládá, že chlapec by v případě potřeby měl být schopen bránit i jiné. Stejně tak ve společnosti stále panuje přesvědčení, že dívky jsou křehčí, je tedy možno jim snáze ublížit, dívčí slzy jsou tolerovány, zatímco chlapcům se říká „Přeci bys nebulel jako holka.“ Myslím, že to je určitý způsob uvažování, se kterým bude ještě dlouho dost těžké pracovat.

Dále bych měla podnět k zajímavým 93% kladných odpovědí na zásah u výzkumné sondy, které jsme se zúčastnili. Já osobně si myslím, že tam mohlo proběhnout i nějaké podvědomé ovlivnění a důkladné zamyšlení se nad situací, neboť jsme předtím s vámi probírali Bystander effect a třeba já jsem se nad otázkami asi zamyslela o trošku více, než by to mohlo být po jiném tématu.

A ještě moje osobní interpretace volby Nebylo to fér X Nebylo to slušné chování – jak již v prezentaci paní doktorka zmínila, možná nebylo úplně jasné, co v tomto případě znamenalo fér, zatímco zhodnotit, že to bylo neslušné, bylo jednoznačné – tomu i odpovídaly výsledky sondy.

Rút Vávrová