Palmeová - Úkol 6

Palmeová - Úkol 6

autor Ludmila Palmeová -
Počet odpovědí: 1

a)Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého. - NE, není určeno jakým způsobem se mají řadit.

b)Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy. - NE,nejedná. Není určeno uspořádání pro ostatní děti.

c)Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím. - ANO, je daný směr (můžu určit kdo je blíže oknu a kdo dál)

d)Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr. - ANO, jsou určené podmínky (níž a výš)

e)Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, … - Ne, může se stát, že některé děti budou stát stejně daleko.

f)To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo. - Ne, stejné jako e) – může se stát, že se obojí ve stejný čas.

g)Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší. - ANO, je jasně určený věk. (Není tam však určeno, jak se mají seřadit ostatní děti..)

h)Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.

NE, protože se může stát, že budou mít stejně barev na obrázku.

i)Podívejte se na to, co všechno je pod stolem. - NE, nejedná. Nejsou určená kritéria ničeho.

 

V odpovědi na Ludmila Palmeová

Re: Palmeová - Úkol 6

autor Michaela Kaslová -

c) směr jen zpřesňuje natočení řady, sama řada není uspořádáním.

d) to by jen třídilo šátečky na ty, co jsou níž než lustr a které ne; protože druhá skupina neexistuje, jde o hrubé třídění.

Přemýšlejte,jak formulaci upravit, aby šlo opravdu ou spořádání.

e) f) h) Argument, že se může stát, že některé děti jsou stejně daleko, neobstojí; formulace měla znít: ANO, pokud nejsou ....

g)chybně