úkol č.6

úkol č.6

autor Adéla Chalupová -
Počet odpovědí: 1

Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého.

-        Ne. Není určeno podle jakého kritéra se mají za sebe srovnat.

Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy.

-        Ano. Je přesně vymezený začátek a konec.

Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím.

-        Ne. Není zadané kritérium, podle kterého se mají děti řadit.

Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr.

-        Ano. Je přesně vymezeno, co s čím poměřujeme.

Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, …

-        Ano. Pokud si nestooupne víc dětí na stejnou úrověň.

To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo.

-        Nevím jestli budu schopná jednoznačně určit pořadí. Mohou se dvě děti obout „nastejno“ a pak by se jednalo o neostré uspořádání. (pokud bych byla schopná určit jednoznačné pořadí, pak se jedná o ostré uspořádání)

Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší.

-        Ano. Je přesně vymezen první a poslední.

Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.

-        Opět nevím jestli každé dítě použije různý počet barev. Pokud ano, jedná se o ostré lineární uspořádání. Pokud více dětí použije například 3 barvy, pak se jedná o neostré uspořádání.

Podívejte se  na to, co všechno je pod stolem.

-        Ne. Není zadané žádné kritérium. Není s čím porovnávat.

 

V odpovědi na Adéla Chalupová

Re: úkol č.6

autor Michaela Kaslová -

Určením prvního a posledního není dáno uspořádání;

sice jsou všechny mašličky níž než lustr, ale nic nás z řeči učitelky nenutí porovnávat mašličky mezi sebou; pozor, domýšlíte situace.