Nejdříve bych děti seznámila s básničkou. Několikrát bychom si jí přečetli. Řekly bychom si, jaká zvířátka se v básničce vyskytují, kde žijí a jaké zvuky vydávají. Společně bychom si zvuky vyzkoušeli, aby si je děti lépe zapamatovaly.
Hra na množiny:
- Na podlaze bychom vytvořili dva kruhy z provazu, jeden kruh by představoval farmu a druhý les(divočinu).
-Kruhy by se částečně překrývaly. Protože některá zvířata žijí jak na farmě, tak i v lese(divočině) např. myši.
- Děti by stály v zástupu. a paní učitelka by každému dítěti dala kartičku, na které by bylo nakresleno jedno zvíře, které bylo zmíněno v básničce.
- Každé dítě by mělo za úkol vložit zvíře do toho kruhu, kde zvíře žije. Když jsou všechny zvířátka umístěna na své místo, paní učitelka s dětmi prodiskutuje umístění jednotlivých zvířat a případně opraví špatné umístění některých kartiček.
- Děti mají možnost se již v raném věku seznámit s Vennovým diagramem.
Zvířátkové pexeso:
na jedné kartičce z dvojice by bylo zvíře a na druhé z dvojice zvuk, který dané zvíře vydává. Jelikož děti v tomto věku neumí číst, paní učitelka vždy zvuk přečte a dítě ho po ní samo zopakuje.
Pexeso lze hrát například i s dvojicí kartiček, které se týkají podoby zvířete v dospělosti a naopak mláděte. Dítě by mělo za úkol najít kartičku s medvídětem a k němu přiřadit velkého dospělého medvěda.