karanténa 5

karanténa 5

autor Anna Poupová -
Počet odpovědí: 1

Nejdříve bych děti seznámila s básničkou. Několikrát bychom si jí přečetli. Řekly bychom si, jaká zvířátka se v básničce vyskytují, kde žijí a jaké zvuky vydávají. Společně bychom si zvuky vyzkoušeli, aby si je děti lépe zapamatovaly.

Hra na množiny:

- Na podlaze bychom vytvořili dva kruhy z provazu, jeden kruh by představoval farmu a druhý les(divočinu).

 

-Kruhy by se částečně překrývaly. Protože některá zvířata žijí jak na farmě, tak i v lese(divočině) např. myši.

- Děti by stály v zástupu. a paní učitelka by každému dítěti dala kartičku, na které by bylo nakresleno jedno zvíře, které bylo zmíněno v básničce. 

- Každé dítě by mělo za úkol vložit zvíře do toho kruhu, kde zvíře žije. Když jsou všechny zvířátka umístěna na své místo, paní učitelka s dětmi prodiskutuje umístění jednotlivých zvířat a případně opraví špatné umístění některých kartiček. 

- Děti mají možnost se již v raném věku seznámit s Vennovým diagramem. 

 

Zvířátkové pexeso:

na jedné kartičce z dvojice by bylo zvíře a na druhé z dvojice zvuk, který dané zvíře vydává. Jelikož děti v tomto věku neumí číst, paní učitelka vždy zvuk přečte a dítě ho po ní samo zopakuje. 

Pexeso lze hrát například i s dvojicí kartiček, které se týkají podoby zvířete v dospělosti a naopak mláděte. Dítě by mělo za úkol najít kartičku s medvídětem a k němu přiřadit velkého dospělého medvěda. 

V odpovědi na Anna Poupová

Re: karanténa 5

autor Michaela Kaslová -

Vaše aktivita se blíží k tomu, že užitá jednotná čísla se nevztahují ke zvířátkům, ale k druhu.

Postrádám aktivitu, ve které byste si více pohrála se slovem Někdo.