Didaktika matematické gramotnosti

Didaktika matematické gramotnosti

autor Jana Faltová -
Počet odpovědí: 2
  1. Z následujících situací vyberte ty, kde se jedná o ostré lineární uspořádání a kde ne a své tvrzení zdůvodněte. Sledujte různé JEDNOTLIVÉ SITUACE spolu nesouvisející.

a)      Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého.-  ANO – děti stojí přesně v řadě

b)      Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy. – NE – nejedná se o lineární uspořádání, není definován způsob uspořádání dětí.

c)       Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím. NE - nejedná se o lineární uspořádání, není definován způsob uspořádání dětí.

d)      Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr. - NE - nejedná se o lineární uspořádání – může být několik, žádný nebo všechny

e)       Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, … NE – vzdálenosti dětí jsou neurčité

f)        To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo. – ANO – Děti se řadí postupně za sebou od nejrychlejšího do nejpomalejšího.

g)      Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší. – NE- Není požadavek na uspořádání dětí dle věku.

h)      Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku. NE – Může se vyskytovat stejný počet barev na několika obrázcích.

i)        Podívejte se  na to, co všechno je pod stolem. – NE – Není řečeno co vše je pod stolem a jak je to uspořádáno. Nemusí tam být nic.

V odpovědi na Jana Faltová

Re: Didaktika matematické gramotnosti

autor Magdaléna Šíchová -

Ahoj Jani,

řešila jsem úkol stejně, jen v E se naše odpovědi liší. Předpokládala jsem, že postavení dětí je dané, takže se podle mě může jednat o ostré lineární uspořádání. Ale jen ta předpokladu, že žádné děti nestojí na stejné úrovni.

Magda