Úkol 2

Úkol 2

autor Edita Mertová -
Počet odpovědí: 0
  1. Papír, dekompozice a číslo v roli počtu – Z tvrdého papíru postavím dům každou část papíru očísluji číslem 1-8. Děti budou mít za úkol rozebrat jednotlivé části a seřadit podle čísel od 1dílu po 8díl.
  2. Provázek, poměřování a celek a části – každé dítě dostane 1 metr provázku, má za úkol rozstřihnout provázek tak, aby mělo 6 dílů provázku. Poté seřadit kousky podle velikosti od nejmenšího k největšímu.
  3. Korálky, konfigurace a komparace – každé dítě má před sebou misku s korálky různých barev a různého druhu materiálu. Říkám dětem, jaký korálek mají nyní navléct. Sama také navlékám, tak aby mě děti neviděly. Nakonec dětem ukážu svůj navlékací vzor a děti mají možnost porovnat – čili zjistit jestli neudělaly někde chybu.
  4. Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr – děti soutěží kdo převeze v nákl. autě nejvíce kostek. Křídou nakreslím linku, která vede rovně pak odbočuje do prava(rohy jsou zdůrazněny šipkou ve směru) a poté do leva nakonec označím čáru cíle. Počítají se pouze kostky přivezené do cíle, aniž by spadly.
  5. Kostky, kompozice a možnosti – děti jsou rozděleny do skupinek po 3, každá skupinka má za úkol z malinkých molitanových kostiček složit co možná nejvyšší věž. Děti mají dostatek času vymyslet a vyzkoušet varianty stavby. Většinou začínají stavět jeden sloupec, postupně zjistí ,že když stavějí více sloupců můžou se o sebe opřít a stavba je vyšší. .