Úkol č.2

Úkol č.2

autor Kateřina Benedová -
Počet odpovědí: 0

1. Papír, dekompozice a číslo v roli počtu

- Děti nakreslí obrázek např. k nějaké pohádce, poté hodí kostkou a rozstříhají obrázek na tolik dílů, kolik  jim padlo na kostce. Pokud někomu padne 1, hází ještě jednou. Následně si děti porovnají hromádky. Obrázek si poté mohou přelepit na větší barevný papír, vznikne obrázek s okrajem.

2. Provázek, poměřování a celek a části

- Každému dítěti změříme stopu a co nejdelší krok. Děti následně budou měřit, kolikrát se jim jedna stopa vejde do kroku. Také si mohou porovnat stopy mezi sebou. Kdo ji má největší a kdo nejmenší? Nakonec si zahrajeme hru "Honzo, vstávej!", kde si určíme délky kroků (Sloní, slepičí,...)

3. Korálky, konfigurace a komparace

- děti mají před sebou krabičku s velkými různobarevnými korálky a dřevěné navlékadlo. Nejdříve navlékají dle pokynů učitelky (tvar a barva) a po dokončení si zkontrolují, že mají vše správně. Potom dostanou jen zadání kolik kterých korálků mají použít a navléknou je podle sebe. Na závěr si porovnají, jestli má někdo stejný výsledek nebo každý srovnal korálky úplně jinak.

4. Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr

- Na zahradě MŠ vyznačím cestu šipkami. Rozdělím děti do skupin a dostanou velkou tatrovku a hromadu polykarpové stavebnice. Budou mít za úkol přemístit stavebnici na konec trasy a tam postavit garáž. S dětmi budeme řešit, jak se dají jednotlivé kostky poskládat, aby se jich na korbu vešlo co nejvíce. Co když je položí či postaví?

5. Kostky, kompozice a možnosti

- Děti budou rozdělené na několik skupin. Každá dostane množství molitanových kostek. Mají za úkol postavit stavbu, aby zabrali co nejmenší prostor na podlaze a v dalším kole naopak stavbu, tak aby zastavěná plocha byla co největší