- Papír, dekompozice a číslo v roli počtu
= Dítě dostane papír velikosti A4 s otázkou, kolik kusů papíru drží v ruce, následně bude vyzváno k tomu, aby papír roztrhlo zhruba v polovině a opět dítě vyzveme, aby spočetlo, kolik kusů papíru v ruce drží. Tímto způsobem můžeme dále pokračovat, dokud bude možné papír trhat.
- Provázek, poměřování a celek a části
= Budeme s dětmi pomocí provázku zjišťovat naši délku. Dítě si lehne na zem a budeme s ostatními dětmi počítat, kolikrát musí provázek posunout výš, abychom výšku dítěte zjistili.
- Korálky, konfigurace a komparace
= Do dvou řad po třech položím korálky tak, aby vytvořily šestku, jako na hrací kostce, vedle nich položím stejných šest korálků, ale rozházené. Cílem tohoto úkolu bude uvědomit si, že obě strany obsahují stejný počet korálků.
- Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr
= Děti budou převážet kostky na staveniště. Z lepící pásky vytvořím dětem silnici, která povede na staveniště, ale bude obsahovat i vedlejší cesty. Dítě dostane za úkol jet po silnici dle určeného směru (např. na první křižovatce zahni doprava a na druhé doleva)
- Kostky, kompozice a možnosti
= Postavím před děti kostky a určím, že každá stavba musí mít buď základ ze 4 kostek anebo z 5 kostek.