Práce s textem

Práce s textem

par Tereza Zinkeová,
Nombre de réponses : 1

Určit počet:

-          Děti by mohly určovat počet zvířat v básničce

Třídění:

-          děti mohou třídit zvířata dle (vlastností, velikosti, užitku, nohou, srsti)

Porovnávání:

-          mohli bychom využít i statistiku, např. použít kostky a stavět komín „Má zvíře peří?  Ano“ – dle výšky komínu pak porovnat kterých zvířat bylo nejvíce (opeřených, chlupatých atd)

První/poslední:

-          děti by k četbě básně dostaly obrázky zvířat a při četbě by střídavě vybíraly obrázky, které k čtenému textu patří „slepice kdáká“ – potom bychom si řadu obrázků prohlédli a určili, které zvíře je první a poslední – zdůrazníme dětem, že jde o uspořádání v řadě a začínáme od levé strany

Určení pozice zvířat

-          v řadě bychom také mohli určovat postavení zvířat, například „žába je nalevo od sovy“, „kočka je napravo do sovy“, kdo je mezi prasátkem a myškou“

Zkoumání dvojic

-          z obrázků bychom mohli vytvořit dvojice – děti by si obrázky prohlédly a určovaly by, co mohou mít společného, např. slepice a vrána (peří), myš a pes (chlupy), kráva a ovce (mléko), popřípadě by děti mohly samy nějaké dvojice utvořit a obhájit jejich spojení

 

En réponse à Tereza Zinkeová

Re: Práce s textem

par Michaela Kaslová,

I tady pozor: nejde o jednu žábu, ale každou žábu, žába je zde jen reprezentantem, tak i u dalších zvířátek je dobré toto dotáhnout dokonce.