úkol č.2

úkol č.2

autor Barbora Vobořilová -
Počet odpovědí: 1

Barbora Vobořilová

1. Papír, dekompozice a číslo v roli počtu

Pomůcky: papírová kolečka, papírový domeček s číslem, hrací kostka

Popis aktivity:

Nejprve rozložíme pět papírových domečků - na každém domečku je napsané jedno číslo (1-5), na hromádce vedle jsou pak nachystaná papírová kolečka. Děti postupně hází kostkou, podle toho, kolik padne na kostce teček, tolik si vezmou papírových koleček a položí je k domečku s adekvátním číslem.

 

2. Provázek, poměřování a celek a části

Pomůcky: provázky různé velikosti, voda

Popis aktivity:

Provázky různé velikosti nejdříve namočíme ve vodě. Poté je vyjmeme a položíme na stůl. Provázky jsou mokré, aby lépe držely na stole. Děti porovnávají délku provázků a mají za úkol vytvořit z provázku obrázek. Děti si vezmou krátký provázek a pokusí se vytvořit jablíčko (kolečko), potom si zkusí vytvořit ten samý obrázek z dlouhého provázku. Děti touto činností dojdou k poznání - malý provázek = malé jablíčko, velký provázek = velké jablíčko.

 

3. Korálky, konfigurace a komparace

 

Pomůcky: pískoviště, korálky, kuličky, skleněnky, kusy kartónu, kostky

 

Popis aktivity:

Děti na pískovišti postaví velký kopec se spirálovitými drahami. Mezi nimi mohou postavit i mosty nebo tunely z kartónu a kostek. Korálky nebo kuličky mohou pouštět z vrcholku kopce a pozorovat jejich putování spirálovitými drahami. Děti tak mohou pozorovat, jaké kulička se dostane dolů nejrychleji, zda větší či menší.

 

4. Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr

Pomůcky: nákladní autíčka, kostky, 4 barevné terče

Popis aktivity:

Rozložíme terče do tvaru čtverce, poté děti vyjíždí s prázdným autem z červeného terče (garáž) – nejprve jedeme doleva nabrat náklad k zelenému terči (nabereme tři kostky) – potom jedeme dál rovně nahoru k modrému terči (nabereme další dvě kostky) – dále odbočíme autem doprava a jedeme k žlutému terči (tam nabereme čtyři kostky) – a nakonec jedeme rovně dolů zpátky k červenému terči, tam náklad vyložíme a spočítáme, kolik kostek jsme dovezli.

 

5. Kostky, kompozice a možnosti 

Pomůcky: barevné kostky - malé a velké

Popis aktivity:

“Barevný had” - děti řadí kostky za sebou dle pokynů paní učitelky. Např. položíme jednu velkou červenou kostku, za ní položíme dvě malé modré kostky, pak za ně další tři velké zelené kostky, čtyři malé žluté kostky. Děti si délku hada a jeho barevnost porovnají mezi sebou. Spočítají z kolika kostek se skládá celý had. Cílem je procvičit, jak znalost barev, tak znalost čísel (přiřadit správný počet kostek).

 

 

V odpovědi na Barbora Vobořilová

Re: úkol č.2

autor Michaela Kaslová -

V čem spatřujete kompozici? V modelu čísla?

Číslice jsou méně vhodné před vstupem do školy, čím později, tím lépe (výjimka nadprůměrní).

2 pěkné

3 Kam se poděly konfigurace?

4 Dát něco do auta není zaplňování prostoru ve smyslu Cesta k míře (dostudujte v článku Mozaiky - cesta k míře na internetu).JInak pěkné

5 Nevidím zde cílenou práci směřující k pochopení slova možnost(i) - muselo by je dítě vedle sebe vidět, vybavit si je zpětně v čase, nebo pracovat pouze s představou do budoucna není pro většinu