- Při čtení básničky by děti měly za úkol zjistit, jaká zvířátka se objevují v básničce a předškoláci by je mohly spočítat (číslo).
- Děti by si vybraly jedno zvířátko z básničky, které by nakreslily na papír (možnost výběru). Dané zvířátko (které nakreslily) by děti přiřadily k domečku ve kterém zvířátko bydlí (obrázky domečků by byly rozmístěny po třídě). Když by daný domeček přiřadily, v kruhu na koberci bychom si řekly všechny věci, které o daném zvířátku víme (kde žije, jaké jídlo jí, jaký zvuk vydává – výrok).
- Také bychom mohly zvířátka porovnávat – které je největší, nejmenší (porovnávání). K této aktivitě by předcházela návštěva farmy, nebo příprava obrázků v reálné velikosti zvířat, aby děti věděly, jak jsou daná zvířátka ve skutečnosti veliká.