- 1. Papír / dekompozice a číslo v roli počtu
Dítě na papír vyznačí čárami 5 os v jakémkoli směru. Podle os rozstříhá papír. Zkusí papír znovu sestavit a spočítat na kolik dílů je papír rozstříhaný. Kousky papírů vybarvím různými barvami a nalepíme na barevný papír.
- 2. Provázek / poměřování, celek a části
Dítě si lehne na zem. Pomocí provázku ho změříme. Změříme takto všechny děti a můžeme tak zjistit, které dítě je z naší třídy největší tím, že poměříme provázky a najdeme ten nejdelší. Pomocí provázku můžeme takto změřit i jednotlivé části těla (např. kdo má nejdelší chodidlo, kdo má nejkratší paži,...).
- 3. Korálky / konfigurace a komparace
Rozsypeme na stůl korálky různých velikostí, barev a tvarů. Dítě má za úkol korálky roztřídit podle těchto kategorií - barva, tvar, velikost. Poté dítě navléká korálky na provázek podle hlasových pokynů (jako první navlékni jeden malý korálek, potom navlékni 2 modré,...).
- 4. Nákladní auto / zaplňování prostoru, trasa a směr
Na jednu stranu trídy dáme prázdný koš. Na druhou stranu připravíme nákladní auto a hromádku míčků. Dítě má za úkol naplnit koš na druhé straně třídy pomocí náklaďáku, ale v autě může mít najednou pouze 4 míčky. Těžší variantou může být vytvoření slalomu v trase.
- 5. Kostky / kompozice a možnost
Dítěti dáme kostky a připravené 2D vzory nakreslené na papíře. Dítě má za úkol stavět podle vzoru. Je jedno z jaké strany se bude shodovat se vzorem.