Aktivita na 1.den: Nejprve bych si s dětmi povídala o zvířátkách. Zkoušela bych děti navádět tak, aby řekly všechna zvířátka, která v básničce jsou. Jaká znají, jaké vydávají zvuky, jak se říká členům jejich rodiny (myslím tím např.: býk, kráva, tele). Jak je které zvíře užitečné, kde všude je můžeme vidět, jestli má někdo nějaké doma.
Aktivita na 2.den: Zvířátka si z předešlého dne zopakujeme. Poté bych jim básničku přečetla a zeptala se jich na zvuky kterých zvířátek v básničce zazněly. Pak bych jim rozdala na zem kartičky, kde by byla daná zvířátka namalována (některá zvířátka budou víckrát, aby na každé dítě zbylo) ovšem tak, aby na zvířátka neviděly a hrála by zde roli náhoda. Když jsou kartičky rozebrány, dala bych jim za úkol, ať se dle obrázku najdou, ale smí používat pouze řeč toho daného zvířátka. Když se děti s tím druhým najdou (někdo zůstane sám), tak si řekneme, jak které zvířátko dělá, aby si to děti lépe zapamatovaly. Po této aktivitě opět budu číst básničku, a to velmi pomalu, aby se děti podle ní mohly vedle sebe seřadit, abychom po dočtení básničky měli vedle sebe děti/zvířátka přesně tak, jako máme v básničce.
Aktivita na 3.den: Děti si vezmou ta zvířátka, která měla předešlý den. Pokud přišlo dítě, které předešlý den ve školce nebylo, tak mu přidělím zvířátko. Děti se seřadí opět vedle sebe, jak byly předešlý den. Zkontrolujeme dle básničky, zdali se seřadily děti správně. Budu děti zkoušet na přeskáčku, jak které zvířátko dělá. Nejdříve budu na ně ukazovat a později jen říkat. Když už je každému dítěti jasné, jak dělá jaké zvířátko a jak jdou po sobě, tak z básničky budu číst vždy jen slovo někdo a postupně děti vlastně vyplní básničku.
Aktivita na 4.den: Opět si básničku zopakujeme a děti dále budou kreslit farmu, na které jsou zvířátka, jenž jsme se naučili. Vůbec nevadí, když někdo na nějaké zapomene, je to o tom, jakou mají paměť.
Aktivita na 5.den: Den volna, děti si hrají s čím chtějí.