Online doučování

Online doučování

autor Barbora Olivová -
Počet odpovědí: 5

Ahoj, chtěla bych se zeptat, zda někdo z Vás doučuje či vyučuje online. Doučuji jak online, tak osobně a musím říci, že mi pořád více vyhovuje osobní kontakt s žákem. Byla bych ráda za nějaké tipy na doučování online, aby bylo jednodušší jak pro mě tak pro dítě.

V odpovědi na Barbora Olivová

Re: Online doučování

autor Kristýna Kohoutová -

Ahoj,

učím se s dětmi online přes TEAMs. Rozhodně se to nevyrovná přímému kontaktu s dětmi, kdy přesně vidíš, co dítě dělá, co píše, jak se tváří, protože to vše (aspoň mně) usnadňuje práci při učení a hledání toho, kde má žák ještě mezery. 

Na teamsu se mi osvědčila funkce tabule, kdy můžu já nebo žák psát na bílou stránku, nepíše se na to úplně slavně, ale jde to. Záleží taky, jak velké skupiny dětí učíš. S jedním nebo dvěma to jde mnohem lépe, s větší skupinou už se mi kolikrát ani tabule nenačte, a když už, je velký zmatek v tom, kdo píše a často mu to nějaký "dobrák" hned maže.

Ve větších skupinách online se mi zase osvědčilo si předem připravit prezentaci v PowerPointu, kterou jim během online doučování zasdílím, děti to vidí, nikdo mi nemůže nic mazat a já můžu komentovat informace na prezentaci, doptávat se a vysvětlovat. Na doplňování i/y si připravím buď souvislejší text s vynechanými písmeny, nebo každý jev na jednotlivou stránku, aby se všichni zrovna věnovali stejnému zadání a nečetli si něco napřed nebo byli úplně mimo.

Každopádně, udržet pozornost skrz počítač je pro mě mnohem těžší než při osobním  kontaktu, děti mají kolem sebe mnoho rušivých faktorů.

Tak Ti třeba moje postřehy k něčemu budou.

Držím palce.

Kristýna 

V odpovědi na Barbora Olivová

Re: Online doučování

autor Barbora Cepníková -

Ahoj,

sama doučuji přes Skype žačku páté třídy (učíme se spolu češtinu).
Ze začátku jsem s výukou online hodně bojovala, protože má žačka i obyčejně jen těžko udrží pozornost. Nicméně se mi moc osvědčilo do výuky zapojit nějaké cvičení online (například mi přijde skvělá stránka www.umimeto.org). Dá se najít spousta her, které (aspoň z mé zkušenosti) děti baví více než cvičení slovní nebo na papíře. Přijde mi proto super vždycky část hodiny věnovat něčemu takovému.

V odpovědi na Barbora Olivová

Re: Online doučování

autor Radka Rutar -

Ahoj,

 

doučujeme s pomocí google.meet a musím říct, že máme "plno". Řada rodičů by ráda ještě přistoupila, ale není to už v našich kapacitách. Průměrně máme na hodině 16-19 dětí a zejména naše anglická kolegyně je v organizaci výuky mistr.. asi holt jiný kraj jiný mrav. Děti u ní jsou VŠECHNY vtaženy do výuky, nikdo nemluví, když nemá, pracují, chápou, baví je to. Horší je to v ČJ či matematice, kde děti někdy do hodiny/kurzu nepřijdou a raději si hrají on-line nějaké hry, aniž by to rodiče věděli, protože si nezkontrolují, že se skutečně přihlásili.

Akorát začínám vnímat rostoucí podráždění dětí ze sociální izolace. Nejhorší je to asi u jedináčků.. ti mají potřebu se pořád projevovat v rámci hodin, sdělovat svoje pocity, zážitky, apod.

 

Abychom se s rodiči a dětmi účinně zkoordinovali udělali jsme jakési "třídní schůzky", kde jsme si řekli, co je problém a naopak co funguje. Docela to pomohlo. Schůzky byly ve stejné "třídě" jako se děti učí, akorát se tam přihlašovali jednotlivé skupiny/rodiny postupně v předem určený čas.

r

V odpovědi na Barbora Olivová

Re: Online doučování

autor Anna Vlachová -

Ahoj,

já učím několik malých skupinek dětí přes ZOOM. V něm je možnost whiteboard (bílá tabule), na níž se dá psát, pak je možnost sdílení obrazovky. Sdílím dětem stránku na internetu s příklady, kde vidíme pak i výsledek, nebo jim sdílím dokument s úkoly, obrázky úloh.

Mám stejný pocit jako ty. Také preferuji osobní kontakt. Je pro mě důležité, abychom si viděli do očí s dítětem, abych měla možnost sledovat jeho reakce, výrazy v obličeji, neverbální projevy.

Anička

V odpovědi na Barbora Olivová

Re: Online doučování

autor Michaela Kracíková -

Ahoj,

já doučuji celkem 8 žáků přes aplikaci Google meet, kam se přihlašují do "mé" místnosti a musím říci, že nám to funguje skvěle. Jsou to žáci 4. - 7. ročníku a vzhledem k tom, že tímto způsobem vyučuje celý náš pedagogický sbor, nemá s tím nikdo problém. Sdílím jim obrazovku pomocí aplikace Jamboard a využíváme i Classroom, kam jim většinou zadávám nějaké samostatné práce. Jediné, s čím jsme na začátku trošku bojovali, je vypínání webkamery. Po vyjasnění pravidel nám to fakt šlape, ale jak říkáte, není nad osobní kontakt.