- Aktivita 1.
Pomůcky: kostýmy zvířat (např. masky), básnička Řeč zvířátek (M. Černík)
Popis aktivity: Dětem bych dala kostýmy zvířat a každé dítě by mělo jiný kostým. Následně bych přečetla básničku, aby se děti seznámily s textem. Pak bych básničku četla znovu, ale už bych chtěla po dětech, aby se seřadily podle toho, jak slyší „jejich řeč“.
Cíl: seznámení dětí s textem, zahřívací aktivita před následující
- Aktivita 2.
Pomůcky: kostýmy zvířat (např. masky), básnička Řeč zvířátek (M. Černík)
Popis aktivity: S dětmi bych vytvořila kruh a dětem bych zanechala kostýmy z předchozí aktivity. Pak bych dětem celou básničku přečetla. Dále bych četla básničku znovu, ale už bych chtěla, aby po každé, co zazní „řeč“ zvířátka, se zvedlo dítě, které má onen kostým. Poté bych aktivitu pozměnila a všechny děti by si na sebe vzaly kostým stejného zvířátka a až by slyšely v básničce „řeč“ zvířátka, tak by se postavily všechny děti. Pak bych se zeptala dětí, jaký byl rozdíl, když díti měly kostým jiného zvířátka a kolik si nás stouplo při první části aktivity a kolik si nás stouplo u druhé části aktivity. Následně bych dětem vysvětlila, že v první části se z nás zvedl pouze někdo, a potom se zvedl každý z nás.
Cíl: vysvětlit dětem rozdíl mezi NĚKDO z nás X KAŽDÝ z nás
Poznámka: postupně bych připojovala i další zájmena (žádný, všichni - po případě nikdo)